הכירו: זרוע הפילנתרופים ומקורב לרבנים

בתום דרמה פוליטית, נבחר מועמד הקואליציה מתניהו אנגלמן לתפקיד מבקר המדינה בנצחון מוחץ ראשון מאז הבחירות • החידה: אלו ח"כים לא שמרו אמונים לאופוזיציה?

אנגלמן
אנגלמן

מתניהו אנגלמן נבחר למבקר המדינה התשיעי, בבחירות שהתקיימו מאחורי הפרגוד בין חברי הכנסת. באנגלמן תמכו 67 חברי כנסת ואילו במועמד שמנגד, גיורא רום, תמכו 48 חברי כנסת בלבד. 5 חברי כנסת הטילו לקלפי פתק לבן.

בחירתו של אנגלמן מהווה ניצחון לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאנגלמן היה מועמדו. הניצחון מגיע לנתניהו בנקודת זמן קריטית, ומהווה הישג בתקופה בה לא הצליח להרכיב קואליציה.

המשמעות של 67 תומכים בעד אנגלמן היא שלפחות 2 ח"כים מהאופוזיציה תמכו בו, שכן בקואליציה התיאורטית יש 60 ח"כים: הליכוד, איחוד מפלגות הימין, ש"ס, יהדות התורה, כולנו וכן 5 ח"כים מישראל ביתנו שלא הצטרפה לקואליציה אך הודיעו עוד בטרם התפוצצות המו"מ הקואליציוני והקדמת הבחירות כי יתמכו באנגלמן.

על מנת להוכיח נאמנות, בעת ההצבעה נופפו הח"כים מישראל ביתנו בפתקי ההצבעה בהם מופיע שמו של אנגלמן להוכיח קבל עם ועולם כי הם מצביעים עם הקואליציה. במפלגות הערביות, האשימו את מפלגת כחול לבן, כי שניים מח"כיה הצביעו עם הקואליציה.

מול אנגלמן הציעה האופוזיציה את האלוף במילואים גיורא רום, כאשר לראשונה זה עשרות שנים, אף אחד מבין המועמדים לא היה שופט בעברו.

אנגלמן מונה בינואר 2018 על ידי שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט לתפקיד מנכ"ל המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) והוות"ת (ועדה לתכנון ולתקצוב). קודם לכן שימש כמנכ"ל ומשנה לנשיא הטכניון. הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה וחשבונאות, ובעל תואר שני בהצטיינות במנהל העסקים – שניהם באוניברסיטה העברית.  ב- 4 ביולי צפוי המבקר להיכנס לתפקידו.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, התקשר למתניהו אנגלמן ובירך אותו להיבחרו לתפקיד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור הבא. השניים נדברו להיפגש ולהתחיל בהליך העברת התפקיד באופן מסודר ומועיל. המבקר מאחל הצלחה למבקר הנבחר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר למבקר המדינה הנבחר ובירך אותו על היבחרו לתפקיד:  "אנשים התרשמו מהיושרה והמקצועיות שלך. אתה תעשה עבודה נהדרת ואני בטוח שתפעל לטובת המדינה ולטובת אזרחי ישראל – בלי שום שיקול אחר".

שר החינוך היוצא נפתלי בנט בירך על בחירתו של מתניהו אנגלמן לתפקיד: "מזל טוב! מתניהו אנגלמן הוא משרת ציבור במלוא מובן המילה. מתניהו הוכיח את עצמו כמנכ״ל המל״ג כאדם ערכי, מקצועי ומסור. אני מאחל לו הצלחה גדולה בתפקידו כמבקר המדינה".

ח”כ שלי יחימוביץ, היו”ר היוצאת של הוועדה לביקורת המדינה: “מקווה שאנגלמן ילך בעקבות מבקר המדינה היוצא, יוסף שפירא, ולא יחוש כל מחויבות ונאמנות אישית למי שהעניקו לו את התפקיד. מחוייבות לממלכה ולא למלך. הניסיון (הטוב) מלמד, שנסיונו של נתניהו להציב ‘נאמנים’ בתפקידי מפתח אינו צולח, והם מגלים ממלכתיות ומקצועיות. בהצלחה למתניהו אנגלמן".

גם הח"כים החרדים חגגו את בחירותו של אנגלמן ומיהרו לאחל לו הצלחה בתפקידו. "חתן האירוע" ברגעים שלאחר הבחירה היה השר זאב אלקין, שהופקד מטעמו של ראש הממשלה לטפל בבחירות למבקר, וקצר תוצאה מרשימה.

אנגלמן, תושב נוף איילון, משתייך לציבור הדתי לאומי ולו קשרים רבים עם נציגי הציבור החרדי. הוא מרבה להיוועץ מגדולי תורה ומקורב לחצרות הקודש.

חלק גדול בקורות חיים שלו מוקדש לפעילות במסגרת 'קרן פיצוטו', בה הוא עבד בצמידות לראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון וסייע בהקמת בתי כנסת ומקוואות באינספור יישובים, מתקציבי הקרן שהקימה משפחת נדבנים ברזילאית לזכר בנם שנחטף ונהרג. אמש, לאחר היבחרו ביקר אנגלמן בביתו של הראש"ל הרה"ג בקשי דורון להתברך לרגל מינויו.

השארת תגובה