16 שנות מאסר למחבל שהשליך בקבוק תבערה

עונש מאסר של 16 שנים וקנס כספי נגזרו על המחבל שהשליך בקבוק תבערה על בני משפחת סופר • "מעשיו רק בנס לא גדעו את חייהם של בני משפחה שלמה"

בקבוק תבערה
בקבוק תבערה

בית המשפט הצבאי עופר גזר 16 שנות מאסר על המחבל חאלד עודה מוחמד בדחה, שהשליך בקבוק תבערה על רכבה של משפחת סופר וגרם לפציעתה הקשה של תהל בת השלוש, זאת במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים. בנוסף, ישלם המחבל פיצויים על סך 10,000 ₪ למשפחה.

בהחלטה הזכירו השופטים את דבריה של סיגל סופר, אם המשפחה, שבמהלך שלב הטיעונים לעונש ביקשה להתייצב אל מול המחבל ולשאת בפניו דברים.

"בעיניים דומעות ביקשה גברת סופר להתייחס לאירוע.. שטלטל את משפחתה ורישומו הקשה נותר בה עד היום", כך ביהמ"ש בגזר הדין, "הבטן מתהפכת רק מהמחשבה לחזור ולדבר, לחזור ולספר על האירוע הקשה בחיינו. פיגוע שהפך וזעזע את שגרת חיינו הנורמלית, לחזור ולעמוד שוב מול הרשע'". כך אם המשפחה.

בנוסף ציטטו השופטים בהחלטה את תיאורי הגב' סופר על האימה שהתרחשה ברכב שנפגע, "בקבוקי התבערה חדרו את חלון הרכב בחלקו האחורי ונפלו על הכיסא שבו ישבה תהל בת השלוש, בתוך שניות הכל החל להישרף, האש שורפת את גופה הקטן מלמעלה עד למטה, תהל צועקת ובוכה ואיתה האחים שלה.. הבהלה היתה גדולה.. לעצור את הרכב לא יכולנו… כל המשפחה עברה טראומה קשה בפיגוע הזה, הצעצוע הקטן של המשפחה עובר סיוט קשה ולא ניתן לעשות הרבה כדי להקל עליו".

בהמשך כתבו השופטים, כי "העבירות בהן הורשע הנאשם, במרכזן ניסיונות לגרימת מוות בכוונה, הן מן העבירות החמורות ביותר שבספר החוקים. במעשיו, אשר רק בנס לא גדעו את חייהם של בני משפחה שלמה, פגע הנאשם בשורת ערכים רבי מעלה ובראשם ערך קדושת החיים, שהוא הערך העליון בכל חברה מתוקנת".

עוד נכתב כי המחבל פגע בערכים נוספים, דוגמת הסדר הציבורי, תחושת הביטחון האישי של תושבי האזור ועוד. "די היה לשמוע את דבריה של הגברת סיגל סופר, על מנת להיווכח שהפגיעה.. קשה וחמורה. לא בכדי נקבע כי בקבוק תבערה הוא נשק קטלני".

כאמור, בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון עליו הסכימו הצדדים, וגזר על המחבל 16 שנות מאסר בפעול, תשלום פיצוים על סך 10,000 ₪ ומאסר על תנאי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שייצג את משפחת סופר מסר, כי "המאבק בטרור האיסלמי דורש הרתעה מוגברת והחמרה מתמידה בענישה, לצד צעדי הרתעה נוספים. אין ספק שמעורבות של נפגעי האיבה בהליך מביאה לתוצאות של החמרה גם כשהתיק נסגר לבסוף בעסקת טיעון. כפי שסיגל אמרה בדיון, יש להחמיר עם המחבל ובכוונתנו להמשיך לפעול בכדי שאלו שמנסים לרצוח בנו לא יראו לעולם את אור השמש".

השארת תגובה