פרס ביטחון ישראל יוענק לחושפי מנהרות חיזבאללה

הפרס יוענק לצוותי המודיעין וההנדסה על פעילותם שהובילה למבצע מגן צפוני. צה"ל השמיד שש מנהרות שחצו מלבנון לישראל.

מחפשים מנהרות חיזבאללה (1)
מחפשים מנהרות חיזבאללה (1)

פרס ביטחון ישראל יוענק לחושפי מנהרות חיזבאללה

הפרס יוענק לצוותי המודיעין וההנדסה על פעילותם שהובילה למבצע מגן צפוני. צה"ל השמיד שש מנהרות שחצו מלבנון לישראל. כך מפרסם הבוקר (ג') הפרשן הצבאי של 'ישראל היום'-יואב לימור

פרס ביטחון ישראל יוענק השנה לצוותי המודיעין וההנדסה שחשפו ונטרלו את מנהרות חיזבאללה בצפון, חשיפת המנהרות, שעברה לפסים גלויים בדצמבר אשתקד תחת השם "מגן צפוני", היתה שיאו של מאמץ מודיעני-טכנולוגי מבצעי שנמשך יותר מארבע שנים.

צה"ל עקב אחרי הפרויקט של חיזבאללה מאז סיומו של מבצע צוק איתן בעזה בקיץ 2014, אז התקבלו אינדיקציות ראשונות שגם חיזבאללה עוסק בתחום המנהרות. באגף מודיעין ובפיקוד הצפון הוקמו צוותים שחקרו את הנושא, עד להשגת פריצת הדרך שאפשרה לישראל לדעת היכן בדיוק נחפרו המנהרות. בהמשך שולבו בפעילות גם צוותים הנדסים, שעבודתם חשפה את התוואים בפועל והשמידה אותם.

בסך הכל איתר צה"ל והשמיד שש מנהרות שחצו משטח לבנון לשטח ישראל: שלוש בגזרת מטולה ושלוש בחלקו המערבי של הגבול עם לבנון. שתיים מהמנהרות, אחת בכל גזרה, כבר היו בשלבים האחרונים של עבודה, לקראתן הפיכתן למבצעיות. מידע שנאסף על מנהרות נוספות שנחפרו א טרם חצו לשטח ישראל הועבר לכוח האו"ם יוניפי"ל שפועל בלבנון, ובפיקוד הצפון ממשיכים במעקב אחריהן גדי לוודא שחפירתן אכן הופסקה.

ההחלטה להעניק את פרס ביטחון ישראל לצוותי המודיעין וההנדסה שפעלו לחשיפת מנהרות חיזבאללה ולהשמדתן התקבלה על ידי ועדה מיוחדת, ואושרה בידי שר הביטחון בנימין נתניהו.

הפרויקט הזה הוא אחד מארבעה פרויקטים שיקבלו השנה את הפרס, ובהם הצוות של המוסד שהביא לישראל את ארכיון הגרעין האיראני, ושני גורמים נוספים. פרס ביטחון ישראל, שמוענק על ידי נשיא המדינה, הוא הפרס החשוב ביותר שמעניקה המדינה בתחומי הביטחון.

השארת תגובה