חיים באי ודאות: שבוע וחצי לשריפה שהכחידה יישוב

במושב מבוא מודיעים שנשרף כליל, מדברים על תחושות של חוסר וודאות, אך עם זאת תקווה שהעניינים יטופלו ע"י הממשלה, על הצד הטוב ביותר. היום מתכנס דיון בהשתתפות הגופים הרלוונטיים במשרד ראש הממשלה לבחינת המשך הסיוע והטיפול ביישובים לטווח הארוך

השריפה במבוא מודיעים, צילום אוריאל צייטלין (14)
השריפה במבוא מודיעים, צילום אוריאל צייטלין (14)

לאחר שאושר אתמול תקציב סיוע של כ-4.5 מיליון שקלים ע"י הממשלה עבור היישובים שנפגעו בגל השריפות, היום יתכנס דיון בהשתתפות הגופים הרלוונטיים במשרד ראש הממשלה לבחינת המשך הסיוע והטיפול ביישובים לטווח הארוך. במושב מבוא מודיעים שנשרף כליל, מדברים על תחושות של חוסר וודאות, אך עם זאת תקווה שהעניינים יטופלו ע"י הממשלה, על הצד הטוב ביותר.

שבוע וחצי לאחר האסון, ועדיין לא הוחלט האם מדובר בהצתה על רקע לאומני או על רקע אחר. במבוא מודיעים טוענים כי מדובר באופן ודאי בהצתה מכוונת, מאחר ובזמן השריפה נצפו ארבעה מוקדים ברחפן שהועלה לאוויר, כמו כן הם מספרים כי לאור העובדה שמדובר ביישוב קו תפר, אנשי הביטחון של היישוב מקבלים באופן קבוע עשרות התראות על פיגועים ומעשי חבלה, כולל פעילות חבלנית של הצתות.

תושבי מבוא מודיעים ברובם משתייכים למעמד הבינוני והנמוך, רבים מהם גם איבדו את מקור ההכנסה שלהם בשריפה. הם נותרו אך ורק עם הבגדים שלגופם, ללא בית, ללא חפצים, ללא בגדים, ללא משחקים לילדים, ללא כל ציוד מחיה בסיסי.

בשבוע שעבר הקימו תושבי מבוא מודיעים ועד פעולה מקומי שייאבק על זכויותיהם הבסיסיות למגורים ראויים, לאחר שאיבדו את ביתם ואת כל רכושם, לאור העדרו של פיתרון נראה לעין ולאור מצבם הקשה של התושבים השוהים כבר למעלה משבוע בפנימיה, בתנאים שלא הולמים משפחות עם ילדים, קשישים, ואנשים עם צרכים מיוחדים.

בועד הפעולה מברכים על החלטת ראש הממשלה לגבי תקציב הסיוע המיידי ומדברים גם על ההמשך, "אנו סומכים על הממשלה כי היא תמשיך לעשות את המירב על מנת למצוא את הפתרונות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך בכדי להקים מחדש את יישוב מבוא מודיעים שנכחד כולו", אומר אלנתן גולומב יו"ר ועד היישוב, "למרות שכולנו עם הפנים לבחירות, אסור בשום אופן לשכוח את האזרחים שחרב עליהם עולמם ביום אחד".

ברכי ספרונג, חברת ועד הפעולה של תושבי מבוא מודיעים מוסיפה כי, "אנו רוצים לחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את משרד ראש הממשלה ואת ראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן שטורחים עבורנו למציאת פיתרון זמני בימים אלה ולפיתרון וקבוע בהמשך. מעולם לא קרה במדינת ישראל שיישוב שלם נמחק מהמפה, אנו מייחלים ליום שכל זה יהיה מאחורינו ונוכל לשבת מחדש כל תושבי מבוא מודיעים, ביישוב קבע בארץ ישראל".

גם במועצה האזורית חבל מודיעין מדברים על מאורע חריג ותקדימי של יישוב שלם שנכחד. ראש המועצה שמעון בן סוסן מציין כי, "מדובר באירוע חריג בו נמחק ישוב שלם בישראל ואני בטוח שהממשלה תתגייס בכל כוחה כדי לשקם את הישוב".

השארת תגובה