ליברמן: מסרב להתחייב להמליץ על נתניהו

יו"ר ישראל בתינו מאשים: "מתנהל כאן שיח לא ראוי. האיש מקיסריה תוקף את האיש מנוקדים" – "היעד שלנו 18 מנדטים" – "גנץ אדם ראוי אך הוא לא המועמד שלנו לראשות הממשלה"

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

יושב ראש 'ישראל בתינו' ח"כ אביגדור ליברמן כינס בצהריים מסיבת עיתונאים בה התייחס למתקפות אנשי הליכוד והקואליציה נגדו ותקף בחריפות את ראש הממשלה.

"אני מודה לחבריי לסיעה למפלגה לראשי הסניפים שנתנו את הביטחון והכוח לקבל החלטות נכונות. מתנהל פה דיון לא ראוי כשראש הממשלה, נקרא לו איש מקיסריה, מאשים את איש מנוקדים שהוא שמאלני. אני רוצה להזכיר לראש הממשלה שזה היה דווקא הוא שהצביע בעד ההתנתקות בכנסת ישראל – זה דווקא היה ראש הממשלה שלנו שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן, זה היה דווקא נתניהו שמנע וטירפד קבלת חוק עונש מוות למחבלים".

ליברמן התייחס למתקפה של מי שניהל את המגעים הקואליציוניים מטעם הליכוד השר יריב לוין ואמר, "ראיתי הבוקר גם את ההזיות של יריב לוין ועוד כמה אנשים שאמרו דברי סכיזופרניה מאזור המקורבים. תראו – העצה החברית שלי – אתם חייבים לגייס קודם כל פסיכיאטר בעל שם ובעל ניסיון מוכח כי זה לא יעבוד אחרת. אני קורא הזיות שלא קשורות לא לפוליטיקה לא לקמפיין לא לשום דבר. מה שהם הם רצו זו נקמה אישית".

"אף אחד לא חייב להאמין לא לי ולא לאחרים, במקרים כאלו, וזה הניסיון שלי בחיים, הכי חשוב לקחת עובדות ולהתייחס לעובדות. כל אחד מספיק חכם על מנת להגיע למסקנות. יהיו פה הרבה שמועות ויהיו פה הרבה האשמות – קחו רק את העובדות ותתייחסו רק אליהן. העובדות הן שאת עמדתנו בנושא חוק הגיוס קבענו מזמן – גם כשהבחירות לא היו באופק".

באשר לחוק הגיוס אמר ליברמן, כי "המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס התחיל עוד בפברואר-מרץ 2018. בלי שום קשר לבחירות. במהלך הבחירות חזרנו ואמרנו שאנחנו נמליץ אך ורק על נתניהו כמועמד לראשות הממשלה. כשהגענו לנשיא המלצנו עליו כמועמד להרכיב את הממשלה, גם כשהתבקשנו על ידי הליכוד לתמוך בכל מיני יוזמות בחודש וחצי האחרונים כולל שינוי חקיקה בנושא כמות השרים, גם בנושא המבקר ואפילו אתמול בנושא התאריך לפיזור הכנסת, תמכנו בכל בקשות הליכוד.
"מי אשם שהגענו לסיטואציה הזאת? זה היה מו"מ קואליציוני הכי מוזר שראיתי. כבר ב-1996 ניהלתי מו"מ קואליציוני מטעם הליכוד עם ליצמן פרוש ודרעי והרכבנו ממשלה די טובה. יש שני הסברים שאני יכול לתת: נתניהו מלכתחילה לא רצה את ישראל ביתנו בממשלה או שבליכוד כנראה היו בטוחים שאנחנו נמצמץ נוותר נישבר ונקבל את התכתיבים".

ליברמן הביע תקווה כי בבחירות הבאות תקבל מפלגתו 18 מנדטים עם זאת הבהיר, "גנץ לא המועמד שלנו לראשות הממשלה". "אני מקווה שבבחירות הבאות נקבל 17 מנדטים, אולי נגיע ל-18, אתה יודע שבבחירות האחרונות המפלגות החרדיות הגיעו ל-16. אני מציע לאותו רוב דומם לא להסתובב בקיטורים בסלון ולשבת על הכורסה אלא ביום הבחירות לבוא ולהצביע. אם נבוא עם 18 מנדטים – נכתיב מי יהיה ראש ממשלה".

"אני חושב שבני גנץ אדם מצוין – אבל הוא ממש לא מועמד שלנו להרכבת הממשלה לא עכשיו ולא בעתיד. אנחנו נתמוך בממשלת ימין שפויה, לאומית ולא בחרדית. אין לי שום דבר נגד הציבור החרדי אני חושב שהם צריכים להשתלב אבל חייבת להיות ממשלה שמשקפת את האינטרסים של כל הציבור. לא נקבל תכתיב של קבוצה אחת בלבד. מה שמסתמן כרגע פה זה ממשלת הלכה עם דרישות נוספות. אם תראה גם הצעות חוק שהוגשו מטעם חרדים – זה כיוון לא סביר".

השארת תגובה