בחירות? ב'מבוא מודיעים' חוששים: נשכחנו

כשההנהגה עסוקה וטרודה, ממוקדת מטרה. היא עלולה לשכוח ולהפיל 'בין הכסאות' את היותר נזקקים לה – כך מרגישים כתע תושבי 'מבוא מודיעים' שיישובם עלה בלהבות

השר דרעי במבוא מודיעים
השר דרעי במבוא מודיעים
תושבי מבוא מודיעים הקימו היום (שלישי) ועד פעולה מקומי שייאבק על זכויותיהם הבסיסיות למגורים ראויים, לאחר שאיבדו את ביתם ואת כל רכושם, לאור העדרו של פיתרון בטווח המיידי ולאור מצבם הקשר של התושבים. "המדינה הולכת לבחירות, יש ממשלת מעבר שלא מתפקדת, אנחנו חיים בפחד שישכחו אותנו", אומר אחד מחברי הוועד.
חברי ועד הפעולה הם: אלון טיגר, עו"ד ויו"ר ועד אגודת מאור מודיעים, אלנתן גולומב, יו"ר ועד היישוב, נתנאל ריצ'מן, חבר הוועד, וברכי ספרונג, בת היישוב.
לטענת ועד הפעולה, למרות העובדה שחלפו כבר חמישה ימים מאז השריפה, לא נמצא להם פיתרון בטווח המיידי. נכון לעכשיו, המשפחות של היישוב משוכנות בתנאים קשים, שישה אנשים בחדר, בפנימיה שנועדה לנערים, ללא מענה לצרכיהם הבסיסים ביותר, כאשר רבים מהתושבים נתונים במצב נפשי קשה.
אנשי ועד הפעולה טוענים כי מי שאמור לטפל בהם הוא משה כחלון, שר האוצר, וכי עד עתה לא הוצע להם מצד כחלון שום פיתרון. לדבריהם, הפיתרון צריך לכלול הקצאה מיידית של תקציב מיוחד למשרד הפנים ולמועצה האיזורית, לטיפול בהם ובמשפחותיהם בטווח המיידי הקצר, שיכלול את שיכונם במקום הולם עד למציאת פיתרון של קבע.
לטענת ועד הפעולה מדובר באופן ודאי בהצתה, מאחר ובזמן השריפה נצפו ארבעה מוקדים ברחפן שהועלה לאוויר, כמו כן הם מספרים כי לאור העובדה שמדובר ביישוב קו תפר, אנשי הביטחון של היישוב מקבלים באופן קבוע עשרות התראות על פיגועים ומעשי חבלה, כולל פעילות חבלנית של הצתות.
ועד הפעולה של המושב יוצא בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת אחריות לאומית על מבוא מודיעים, לוודא שמטפלים בתושבים בצורה הולמת ולייצר פיתרון לטווח הארוך.
השארת תגובה