בשידור חי: הצהרת ראש הממשלה

ראש הממשלה נפגש הערב עם יו"ר ישראל ביתנו בנסיון לגשר על הפערים בדרך להקמת הקואליציה בכנסת ה-21. מיד לאחרי הפגישה הודיע נתניהו כי יפרסם הכרזה

נתניהו
נתניהו

הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-21 שאך זה התכנסה – בקריאה טרומית.

48 שעות נותרו לראש הממשלה להציג את ממשלתו בפני נשיא המדינה וכנסת ישראל, בטרם תושלם חקיקת החוק לפיזור הכנסת.

למרות שלראש הממשלה עומדת האופציה להשיג עוד שלושה שבועות עד להצגת הממשלה, הוא הזדרז להגיש את הצעת החוק כבר היום. יש שיאמרו שהדבר נעשה כמנוף לחץ על הצדדים להגיע להסדר וחתימת הסכם.

ראש הממשלה התייצב הערב במשכן הכנסת מול המצלמות במהדורות החדשות המרכזיות ואמר: לפני חודש וחצי אמר העם את דברו כי הוא חפץ בממשלת ימין בראשותי. בימים האחרונים ניסיתי להקים ממשלה שכזו בנסיון גם למנוע בחירות מיותרות ויקרות.

ראש הממשלה הרחיב על הטענות בגין חוק הגיוס כשהוא מבהיר כי הצעת החוק אליה מסכימים בגוש החרדי בכנסת, הינה הצעת החוק המקובלת על צה"ל וגורמי הבטיחון.

את ליברמן הציג ראש הממשלה כמי שמבקש למנוע הקמת ממשלת ימין ולכן מציג עצמו כמי שדואג ל'שוויון'.

נתניהו הזכיר כי טראמפ מבקש לשלב עימו ידיים ולקדם דברים: "מצפה שטובת המדינה תיגבר על כל אינטרס אחר". עוד נותר זמן כדי להקים ממשלה ואני אפעל בכל דרך כדי להצליח בזמן שנותר להקים את הממשלה "אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות".

אפשר לקיים את רצון הבוחר להיקם ממשלת ימים חזקה אפשר להביא יציבות ממשלה טובה למדינת ישראל. מקווה שאנשים יתעשתו ויעשו את הדבר הנכון.

מליאת הכנסת הצביעה בעד הצ"ח לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. 65 היו בעד, 43 נגד ו-6 נמנעים. ההצעה הועברה לדיון בוועדה המסדרת.

ח"כ מכלוף מיקי זוהר: "התכנסנו באופן מפתיע, לא צפוי. אין הסכמות בעניין חוק הגיוס. בגלל חוק הגיוס הולכים לבחירות, על סעיפים לא רלוונטיים. צה"ל הולך לצמצם את כמות המתגייסים בגיוס החובה. מה זה אומר? שגם לא רוצים לגייס את החילונים. לכן משהו פה אבסורדי. מה הלחץ להעביר את החוק? כדי לא להיתקל בסוגיה מול בית המשפט העליון. חלק גדול מהחרדים לא רוצים להתגייס. לכן צריך את החוק הזה.

אומר ליברמן: יש פה עיקרון, ולא ניתן להקים ממשלה. עשינו כמה קדנציות יחד. על מה המלחמה? על מה המאבק? על מי נלחם בכל הכוח? הציבור יודע שאנו עלולים להיגרר לתהליך בחירות בלי סיבה. לא נשלים את החקיקה לפני יום ד' ב12 בלילה.

גנץ אמר שרוצה להתנגד. האם אדוני סבור שיש לו סיכוי להקים ממשלה? עם הרשימה הערבית? היום בני גנץ יתנגד לפיזור הכנסת. עם מי תקים ממשלה? החרדים לא מעוניינים לשבת אתכם. איחוד הימין לא ישבו עם מרצ. ללא הרשימות הערביות אין לכם 61. אתם רוצים לבזבז עוד 40 יום? ההתנגדות שלכם אין בה החלטה רצינית, אלא היא ריקה מתוכן. אל תיתן לחבריך לחיות באשליה שהם הולכים להיות שרים. תאר לך שאשכנזי ידמיין את עצמו שר ביטחון ויועז הנדל שר איכות הסביבה.

אין לנו שאיפה לגמור את החוק, אבל נגמור אותו עד יום ד' ונחזור לציבור. לי אין ספק שאת המחיר ישלמו המפלגות הקטנת שיעלמו מהמפה. הסחטנות שלהן עושה לנו נזק אדיר. אנו מוכנים לכל פשרה. הבטחנו לציבור הימני שנלך רק עם נתניהו. אין סיכוי שנעשה משהו אחר. זה לשקר את הציבור שרוצה את נתניהו ראש ממשלה. לתת למישהו אחר להרכיב ממשלה זו בגידה באמון הציבור.

אני מקווה שהאופוזיציה לא תצביע נגד. זה ניסיון כושל נוסף של השמאל לעלות לשלטון. אם חלילה מישהו מהשותפות לא תאפשר, נפעל לבחירות חוזרות.

השר זאב אלקין: "הייתי שמח להימנע מהמעמד הזה. צדק ח"כ זוהר שהתהליך של יציאה לבחירות אינו נכון, לא בלב שלם ולא בנפש חפצה. עוד לא מאוחר. יש 48 שעות להגיע לפיתרון ואני מקווה שלא נזדקק לחקיקה והשכל הישר יגבר".

ח"כ בני גנץ: "כל יום יגרע מתמימותי, אבל אני רוצה ליהנות מהתמימות שנותרה ולחשוב שדרך ארץ קדמה לתורה, שאם ניסיון א' וב' לא צלח, עוברים לניסיון ג'. אני מציע לנתניהו שאיננו באולם לזכור גם את אלה שלא בחרו בך. אתה יכול להרשות לעצמך את כל המשאבים שבעולם, אבל לתושבי עזה אין את כל הזמן שבעולם, לילדי ישראל אין את כל הזמן ולחולים בבתי החולים ממש אין את כל הזמן שבעולם. הם זקוקים לממשלה. יש אלטרנטיבה. זה לא שהיא לא קיימת.

השארת תגובה