מהפכת דור 5 תשנה בעיקר את אורחות החיים שלנו בצורה דרמתית

נתנאל (נתי) כהן, מנכ"ל משרד התקשורת: "הגיע העת לאחד כוחות ולשנות את שמו של המשרד- למשרד התקשורת והחדשנות הטכנולוגית" • "כלל משרדי הממשלה צריכים לקחת חלק פעיל באימוץ מהפכת דור 5 בסלולר" • פעם ראשונה שמדינת ישראל תתגמל את החברות ואת המפעילים בתמריצים" • החציון השני של 2019 יוקדש למכרז הדור החמישי, על מנת שב- 2020 יוכלו החברות להתחיל בפרישת התשתיות"

נתי כהן ורונן זרצקי | צילום: ניב קנטור
נתי כהן ורונן זרצקי | צילום: ניב קנטור

"המענה לשאלה האם ישראל ערוכה לדור 5 הוא מורכב. כל משרדי הממשלה, ולא רק משרד התקשורת, צריכים להתארגן למהלך. הדור החמישי הוא ווקטור מאוד מרכזי שמשרד התקשורת וממשלת ישראל עוסקים בו. אנחנו מכינים תכנית אסטרטגית לשינוי מהותי של הDNA- והיכולות. במשרד התקשורת עושים את כל המאמצים על מנת להיות ערוכים ומוכנים ברמת התשתיות וקליטת הדור החמישי- מהפכה בסדר גודל שלא ראינו כדוגמתה. זו אינה מהפכה הדומה לזו שבין הדור השלישי והרביעי. יש משמעות לטכנולוגיה, אבל מהפכת דור 5 תשנה בעיקר את אורחות החיים שלנו בצורה דרמתית".

את הדברים אמר נתנאל (נתי) כהן מנכ"ל משרד התקשורת בפתח כנס ההשקה של פורום C6 למנהלי התשתיות החדשנות והטכנולוגיה של אנשים ומחשבים, שהתקיים בחמישי האחרון (23/5) במתחם הכנסים LAGO בראשל"צ. את האירוע הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, לאחריו דיבר אל"מ במיל' רונן זרצקי שכיהן כבכיר באגף התקשוב וכסמנכ"ל טכנולוגיות בישראכרט.

"כלכלה בריאה תלויה בתשתיות מתקדמות. עלינו להתאים עצמנו על מנת לספק שירותי תקשורת, מתוך ראייה ארוכת טווח. המשרד פועל לקידום תשתיות התקשורת בישראל בשלושה צירים מרכזיים: נייח- סיבים אופטיים, נייד-G5 ויישומים- IPV6", פירט כהן. "על מנת לעבור לעידן הדור החמישי, משרד התקשורת מתייחס אל המהלך בראייה אסטרטגית כוללת ואחודה, מתוך הבנה כי השינוי מצריך פעילות משולבת של משרדים רבים ובהם החקלאות, התחבורה, הבריאות, התשתיות והחינוך. כמו כן נדרש שיתוף השלטון המקומי והרשויות המקומיות, על מנת לעשות שימוש ב- G5 בתחום הערים החכמות", אמר.

באשר ליעדי מכרז הסלולר, פירט כהן כי "מכרז הדור החמישי בסלולר נועד בראש וראשונה להביא לשדרוג רשתות הסלולר בישראל, לשיפור חווית המשתמש ורמת השירות, ולאספקת שירותי רוחב פס מתקדמים, לרבות תמיכה בשירותים דיגיטאליים. יעד נוסף של המכרז הוא קביעת חובות רגולטוריות לצד מתן תמריצים שיעודדו את פרישת רשתות הדור החמישי בהתאם להשלמת האפיון והתקינה העולמית. ולבסוף, שמירה על קיומה של התחרות וקידום תחרות טכנולוגית בשוק הסלולר על בסיס העקרונות שהותוו במהלך השנים האחרונות", הוסיף.

כהן התייחס בדבריו למודל התמריצים של המשרד, לפיו "תקופת התימרוץ הצפויה: 2023-2020 וסך שווי התמריצים – כחצי מיליארד ₪. לכל יעד יקבעו קריטריונים הנדסיים כתנאי לקבלת התמריץ כאשר לחלק מהקריטריונים יוגדרו אבני דרך שנתיות. יעדי מודל התמרוץ הם האצת שדרוג ושיפור רשתות הסלולר והקדמת הפרישה של הדור החמישי בישראל. זאת, על ידי הפחתה זמנית של כלל אגרות התדרים לעניין עסקי רט"ן, והשבה של חלק מכספי התשלום החד-פעמי שיתקבלו במכרז. למעשה, יש חיבור בין הפחתה בגובה אגרות התדרים ומנגנוני החזר לתקבולים במכרז, לבין שדרוג הרשתות, כך שייווצר לחברות תמריץ להשקיע".

"אנו בעיצומה של מהפכת ה- IOT והשקת טכנולוגיות הדור החמישי, כאשר כבר בשנת 2020 צפויות להתחיל פרישות מסחריות. תשתיות התקשורת הן מאבני הדרך המרכזיות לפיתוח הכלכלה, התעשייה ורווחת התושבים. שיפורן יביא לגידול בתוצר, ולהתפתחות ענפים משמעותיים בתעשייה הישראלית", הדגיש.

השימושים של דור 5 בעולם הIOT "האינטרנט של הדברים", כוללים חקלאות חכמה, תחבורה אוטונומית, בניה טכנולוגית, שירותים דיגיטליים, ערים חכמות ובריאות דיגיטלית. תשתית הסיבים תהווה תשתית התקשורת הבסיסית עליה יסתמכו כלל שירותי התקשורת בישראל. סיבים אופטיים יאפשרו קפיצת מדרגה במהירות ואיכות חוויית הגלישה, יספקו את התשתית לביקושים הגוברים של מוצרים הדורשים חיבור לאינטרנט לצד תמיכה ברשתות סלולר", הסביר.

"הדור הבא של טכנולוגיות הסלולר נועד לספק רוחבי פס גדולים שיאפשרו קצבי העברת נתונים אולטרה מהירים בקיבולת גדולה יותר, ברמת אמינות גבוהה יותר ובהשהיה נמוכה יותר, המאפשרים יישומים חדשים, מודלים עסקיים חדשים ושירותים חדשים וחדשניים במגזרים שונים בתעשייה. שוק הסלולר צפוי לעבור שינוי מהותי בשנים הקרובות ולהיכנס לעידן חדש של הדור ה-5, כאשר המשרד יאפיין את מבנה השוק, ספקטרום, עקרונות התחרות ועוד", סיכם כהן.

2 תגובות
  1. תפחדו פחד גדול כשתבינו לאן פני הדברים ואיזה אסון מהאנטנות הללו. תקראו אג'נדה 21. סדר העולמי נחדש. עוד כמה שנים כולם יהיו מהונדסים אם יצליחו להתגבר על התחלואה הגדולה

  2. הציטוט בכתבה נכון ! המהפכה תביא "לשינוי מהותי של הDNA" ו"תשנה בעיקר את אורחות החיים שלנו בצורה דרמתית" – מאיגרא רמא לבירא עמיקתא ! חבל שמשתמשים במילים שמטרתן לכבוש את הדעת הציבורית, לייצר אווירת אופוריה ציבורית מבושמת כדי לקדם תכנית שמובילה להרס כאן ועכשיו ולדורות הצעירים.
    השחתה ושחיתות פועלים יחד לקידום כלכלי של תאגידי תעשיות זרות שפוגעות בבריאות הציבור. פועלים היטב להסתרת מאגרי המידע על אלפי מחקרים מדעיים שמזהירים מפני הפגיעה בבריאות הציבור כתוצאה מחשיפה לקרינה הנגרמת מתקשורת אלחוטית, זו שכבר כאן וזו שתביא למהפכה בחיים של כולנו. ואכן כך. את כל העובדות מסתירים במסע פרסום במילים מלהיבות שצוטטו גם בכתבה הזו. מדברים על שינוי באורחות החיים – לרעה בכל הרבדים והמובנים. המטרה אחת ויחידה: כסף ולא למען הציבור אלא לרווחיות עצומה ונצחית לתאגידים הכוחניים והנוראיים, שכבשו את ארצנו. פיתוח תלות, דיכוי העצמאות, הצמדה לאמצעים שליליים. לא לרווחת הציבור אלא להשתלטות על חיי הציבור. התנהלות שמובילה את כולם כצאן לטבחה במקום לחסום ולמנוע ולהובילנו כאור לגויים.
    משרד התקשורת ומשרדי ממשלה החוברים לתכנית הזרים – בושה, חרפה, רישעות, פשע ביודעין.

השארת תגובה