אור לציון: הרב אורי זוהר בבית הספר

בכינוס שנערך על ידי הנהלת בית הספר האזינו ההורים להרצאתם המאלפת של הרב אורי זוהר ובנו איתמר, על אתגרי ההורים בימינו כשבמקום התפתח רב-שיח מרתק בין ההורים לצוות המחנכים

הרב אורי זוהר בבית הספר
הרב אורי זוהר בבית הספר

אירוע רב רושם שהותיר אחריו טעם של עוד, נערך ביום ראשון השבוע באולם בית הספר "אור לציון" עבור הורי התלמידים שהוזמנו על ידי ההנהלה להשתתף בכנס "פסח שני חינוכי", במהלכו האזין ציבור ההורים להרב אורי זוהר ובנו איתמר שפתחו בדיאלוג מרתק על אתגרי ההורים בימינו תוך שהם משתפים את הקהל במה שהתפתח עד מהרה ובאופן ספונטני לרב-שיח מרתק בענייני השעה.

את האירוע פתח הרב אורי זוהר בדברי הקדמה קצרים כשמיד לאחר מכן התאפשר להורים להשתתף באופן פעיל ולהציג שאלות בפני הרב ובנו.

"מה אעשה עם החברים של בני", הביעה אם דואגת ומסורה את חששה מפני עתידו הרוחני של בנה, "כיצד אוכל למנוע ממנו להמשיך ולהתחבר לאותם ילדים במצב של פריקת עול וקריאת תיגר על חיי תורה ומצוות בשונה מכל המשפחה?! "מדוע אין מענה במוסדות החינוך לכל סוגי התלמידים? איך יתכן שכולם יהיו קליטי גמרא?" פרק הורה אחר את אשר על ליבו.

"מה יעשו אלו שתלמודם קשה עליהם כברזל – דינם להיזרק לרחוב מחוסר עניין?" הוסיף אב כאוב לתנות את צערו. וכך מבלי משים השיח קלח והזמן חלף במהירות בלתי נתפסת. ההורים חשו כי סוף סוף ניתנה האפשרות להעלות את הנושא לסדר היום.

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי שי קזיוף, שהשמיע דברי ברכה בכנס, הצהיר אל מול ציבור ההורים, כי יעשה כל שביכולתו להקל מהמצוקות שהוזכרו, כשהוא מבטיח להיוועץ ולמצוא יחד עם רבני העיר שליט"א את המענים הנדרשים לקיום דברי הכתוב "והשיב לב בנים על אבותם", בדרך של אהבה וכבוד תוך עיבוי פעילויות של הסברה וחוויה יהודית.

מיכאל כהן מנהל המחלקה לחינוך חרדי, הודה בדבריו לרב אורי זוהר ובנו איתמר על נכונותם המופלאה לחשוף מול ההורים את דרך החתחתים שעברו בלב אחד במסע של חייהם והצטרף למסר המנצח כי בכח האהבה משיגים את היעדים.

אודי קדם מנהל ביה"ס העירוני להורים, חזר והודה למשתתפים על נוכחותם הגדולה, "נוכחותכם הערב מדגימה בעליל את הרצינות והאחריות ההורית של כולנו יחדיו להמשיך ולפעול למען כל בית וכל משפחה להיות שמחים ומוצאים חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם".

הערב הסתיים בתחושת סיפוק מרבית אצל ההורים שהודו בחום למארגני הכנס על היוזמה ועל המגמה לשמוע את הקולות בכדי להביא מענה ראוי למי שנדרש לכך.

יצוין, כי הנהלת בית הספר הזמינה את ההורים לאירוע המשך עם הרב מיכאל שושן, ההורים מוזמנים להמשיך ולהשתתף במפגש עם הרב מיכאל שושן, עו"ס, פסיכותרפיסט, מאמן CBT שיעסוק בידע על הקשיים איתם מתמודדים הורים וילדים עם בעיות קשב וריכוז ולקויות למידה ותינתן הזדמנות נוספת לקיים רב-שיח ולקבלת תשובות מקצועיות בדרכי החינוך. הערב יתקיים ביום ראשון כ"א אייר באולם ביה"ס אור לציון בשעה 20:00.

השארת תגובה