באלעד התכנסו: נאבקים בהצתות

בכירי העירייה ואנשי הכבאות התכנסו לישיבת עבודה משותפת, במאמץ משותף למאבק ולמניעת הצתות מכוונות בעיר וביערות שסביבותיה • ראש העיר במכתב: "התרחש אירוע חמור, כאשר ילד תקף באבנים את הכבאים והדבר יצר חילול ד'"

נאבקים בהצתות
נאבקים בהצתות

ישיבת עבודה משותפת שנערכה בשבוע שעבר בלשכת ראש העיר, התקיימה במאמץ משותף למאבק ומניעת הצתות החורשות בתוך העיר ובסביבותיה, במטרה להפחית את הסיכון הגבוה הקיים לבתי העיר אלעד, כבישיבה השתתפו מפקד כבאות פתח תקווה איציק עוז, מפקד נקודת משטרת אלעד אלי יעקב ובכירי העירייה.

מפקד כבאות פתח תקווה הציג את הסיכון הגבוה הקיים השנה, לאחר גשמי הברכה שגרמו לצמיחת עשביה גבוהה, שבהתלקחותה מסכנת גם את העצים הגבוהים. כמו כן הציג את הנתונים על כך שילדים מציתים עשרות שריפות בחורשות בתוך העיר ובסביבותיה ובכך מסכנים את התושבים, תוך שהם מפריעים לפעילות כבאי האש.

ראש העיר הנחה לצאת בפעילות הסברה רחבה, שכוללת גם פעילות מול הנהלות מוסדות החינוך, כשבמקביל הוא מנחה לפעול בכל חומרת הדין נגד ילדים שנתפסו מציתים מדורות מסוכנות, כולל קניסת משפחותיהם.

עוד נמסר כי עובדי מחלקת הבטחון פועלים בשבוע האחרון כדי לאתר מדורות מסוכנות, עליהן נתלים שלטים המורים להעתיק אותם ממקומותיהם למקומות בטוחים יותר.

במכתב ששיגר ראש העיר למנהלי המוסדות נכתב, כי "השנה זכתה ארץ ישראל בכמות גשמים מבורכת במיוחד, מה שהוביל לצמיחה גבוהה של שיחים בכל היערות מסביב. התוצאה היא שבדליקה הכי קלה של השיחים, העצים יכולים להיתפס בלהבות בקלות מסוכנת, ומכאן ועד לסיכון הבתים הסמוכים הדרך קצרה מאוד רח"ל.

"ידיהם של הכבאים היו השבוע מלאות עבודה, בריצה מדליקה לדליקה – שבמרבית המקרים הוצתו על ידי ילדים חסרי אחריות או מודעות, ואם לא די בכך, אזי להוותנו התרחש אירוע חמור עוד יותר כאשר ילד תקף באבנים את הכבאים, והדבר יצר חילול ד'. במקביל לפרסום שאנחנו בעירייה מבצעים בנושא, אני סמוך ובטוח שאתם תירתמו לסייע לנו במשימה חשובה זו, בהסברה נכונה לילדים על הסכנה הגדולה שקיימת בהצתות, לצד מניעת חילול ד' הנוצר מהצתות אלה", הוסיף פרוש במכתבו.

בנוסף פנה ראש העיר לאחראי היערות בקק"ל, כדי לפעול במהירות להפחתת הסיכון של שריפת היערות במהלך הקיץ הקרוב. "אני פונה אליך בדחיפות, לבצע ביערות ובחורשות הסמוכים לעיר מרעה מבוקר על מנת לדלל ולהנמיך את העשבייה. הדבר מחויב המציאות, ונדרש במידי", כתב ראש העיר.

השארת תגובה