נתחיל בקצת רקע, פנטון היא חברה אמריקאית ותיקה וידועה אשר תחום התמחותה הינו בייצור צבעים, בהם נעזרים ומשתמשים אנשי מקצוע בתחומים שונים בהם אופנה, עיצוב תעשייתי וביתי, גרפיקה והדפסה. בעוד שבמשך כל השנה מספקת החברה מניפות צבעים שונות, הרי שבסוף כל שנה, בוחרת ומציגה לראווה את צבע השנה. לאחר שבשנת 2017 כיכב הצבע הירוק Greenery ואת 2018 צבע האולטרה סגול החזק והמרהיב, הרי שבשנת 2019 מככב הקורל החי, בהשראת הטבע והאלמוגים.
על אף מה שניתן לחשוב, בחירת הצבע החדש אינה שרירותית ואליה נלווים סיבות ונימוקים אשר מחוברים קשר עמוק ורלוונטי לסביבה הגלובאלית בה אנו חיים. בכל שנה מחדש בחירת הצבע מנסה לייצר אמירה ושינוי, בין אם כזה פוליטי, סביבתי, מגדרי. אלו מובאים במטרה למתוח סוג של ביקורת על ההווה ובתקווה ליצור שינוי בעתיד. כך לדוגמא, אם בשנת 2017 נבחר הירוק Greenery כצבע המסמל רעננות והתחלות חדשות, בהמשך לכמיהתם של האזרחים החיים בסביבה צרכנית ואורבנית והחשיבות שבחידוש הקשר עם הטבע, הצבע הסגול שנבחר ב-2018 נבחר דווקא בהסתכלות על העתיד, ככזה המסמל התפתחות, חשיבה יצירתית ודמיונית, שנקשר ומנומק במודעות ופוטנציאל הגלום באנושות.
כפי שנמסר על ידי בחירים בחברת פנטון, הנימוק לבחירתו של צבע הקורל, המוגדר כצבע חם בגוון כתום- אפרסקי עם נגיעות זהובות, הדומה לאלו של אלמוגים מתחת לפני הים, ניתן על ידי החברה בתגובה על ההסתערות של הטכנולוגיה הדיגיטלית והמדיה החברתית המשתלטות על חיינו ותופסת נפח ההולך וגדל על חשבון חיבורים וחוויות אותנטיות. הצבע בעל אופי חברותי ומלא חיים, מעודד פעילות, עיסוק, אופטימיות ושובבות. הקורל כאמור משקף את היופי של הטבע והבחירה בו קוראת גם לשמירה על הטבע ועל שוניות האלמוגים ההולכות ונכחדות בשל פעולות של האדם בעולם התעשייתי המודרני שמביאות להתחממות כדור הארץ ולעליית הטמפרטורה במי האוקיינוסים. אלו פוגעות באצות שחיות באלמוגים ומספקות להם מזון. הבחירה בצבע היא בעצם קריאה לחישוב מסלול מחדש ולפעולה טרם יהיה מאוחר מידי.
מעבר לנימוקים שלעיתים מתפלספים, הרי שבחירת צבע השנה מהווה בשורה גדולה לחובבי עיצוב, אופנה וגרפיקה. בכל שנה, מהרגע בו הוכרז הצבע החדש, מיישרים עימו קו באופן כמעט מיידי אנשי התעשייה, המעצבים והעובדים בתחום ומיישמים את המגמה מתוך רצון להישאר טרנדיים ועדכניים. כך, תוך פרק זמן קצר יתמלאו כמידי שנה חלונות הראווה וחנויות העיצוב בצבע הקורל, אשר ישלוט באורך פלא בקולקציות החדשות.
יפה לראות איך בכל שנה מחדש מנמקת חברת פנטון את בחירתה בצבע השנה, נימוק שאינו תלוש מהמציאות היומיומית בה אנו חיים, מותחת ביקורת נוקבת על ההווה, על יחסים בינאישיים וקוראת לבחינה מחודשת ולשינוי. אין זה דבר מובן מאיליו כי חברה מסחרית, תנמק את בחירתה מידי שנה במסרים הגובלים בביקורת, פוליטיקה וניסיון לתיקון העולם.
סביר להניח כי כבר אנו יותר ויותר פריטים בגוון המדובר, עד שיופיעו כמעט בכל חלון ראווה. חברת פנטון בוחרת זו השנה ה-19 את צבע השנה, אשר מכתיב גם למעצבים הגדולים ביותר ולחברות ענק את הצבע הדומיננטי שיבחר לקולקציה הבאה. מעצבים ישראלים מושפעים גם הם מבחירת צבע השנה של פנטון, מעבר לכך כי מדובר בצבע אביבי מקסים שגם כך טרנדי, דומיננטי מאוד ומשתלב עם צבעים רבים נוספים, הרי שבכל שנה ישנו אפקט העדר, בו עם הפרסומים בתקשורת הישראלית והעולמית, מגיעה דרישה רבה של הקונים לפריטים בצבע המפורסם.