תל אביב: אלפים מתחזקים בשמירת שבת

לאור קריאתם של גדולי ישראל שליט"א, התכנסו המונים בבית הכנסת הגדול שם הרחיב הגר"ז כהן על חומרת חילולי השבת – אלפים קיבלו על עצמם להתחזק בשמירת השבת במהלך משדר חירום של 'הידברות'

הגרז כהן בשיעור תורה
הגרז כהן בשיעור תורה

זעקת השבת: שיעורו השבועי של הגר"ז כהן, ראש ארגון 'הידברות', בבית הכנסת הגדול בתל אביב מושך המוני יהודים המגיעים בקביעות. ביום חמישי האחרון, בעקבות זעקת השבת שבקעה מפיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, הוחלט להקדיש את השיעור השבועי לחשיבות שמירת השבת, זאת במסגרת משדר חירום מיוחד שהתקיים במקום, בהשתתפות רבני 'הידברות' וגדולי המקובלים, שרוממו את קרן השבת וסגולתה לאזני רבבות יהודים. במהלך המשדר נענו אלפים לקריאת הרבנים שליט"א והתקשרו לקבל על עצמם קבלות טובות להתחזקות בשמירת השבת וביצור חומותיה.

בפתח שיעורו הבהיר הגר"ז כהן כי אין אנו רשאים להמציא מדעתנו סיבות להתרחשויות בעולם, אולם כשקורה משהו עלינו לערוך חשבון נפש ולהתבונן במה שקיבלנו מרבותינו. בילקוט שמעוני פרשת ואתחנן מובאים דברי אליהו הנביא על הפסוק 'המביט לארץ ותרעד', וזה לשון הילקוט: בשעה שהקב"ה מביט בעולמו ורואה בתי טרטיאות ובתי קרקסיאות יושבים בטח ושאנן ושלוים ובית מקדשו חרב הוא מסתכל באפיליון עולמו להחריבו, כיון שישראל נכנסים שחרית לבתי כנסיות ולבתי מדרשות ומיחדין שמו וכו', מיד נוחה דעתו של הקב"ה ואינו מחריב עולמו.

המשך השיעור עסק בתשובות לשאלות בעניין השבת המצויות אצל המתקרבים לדרך התורה, כגון הגדרת מלאכה, העונג בשבת כאשר מביטים בה מזווית נכונה, והקשר שבין השבת לברכה. לסיום עודד הגר"ז כהן את המאזינים לקבל את עצמם קבלה טובה של התחזקות בשמירת השבת, והזכיר את דברי חז"ל שבמעשה אחד יכול האדם להכריע את העולם כולו לכף זכות, ובוודאי בתקופה כזו חובה על כל אחד להרבות זכויות בעם ישראל.

בחצות ליל החלו האלפים באמירת תהילים וסדר הסליחות, בהתאם להוראת מרנן ורבנן שליט"א לזעוק ולהתחנן על כבודה של שבת קדשנו המחוללת בראש חוצות רח"ל, כאשר לפני התיבה ניגש המקובל רבי יצחק בצרי, שסחף את ההמונים בתפילתו בקול בוכים כבן המתחטא בפני אביו.

בשיאה של עצרת התפילה, בהשתתפות אלפי תושבי תל אביב, לצד רבבות יהודים שהצטרפו לתפילות מהבית, הועבר המשדר לבית הכנסת 'לדרמן' בבני ברק, שם התכנסו אלפים בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל לעצרת התפילה שנערכה בחצות ליל. זאת לצד עצרות התפילה שנערכו בכל בתי הכנסת ברחבי הארץ, לאור קריאתם של גדולי ומאורי הדור שליט"א, להתכנס ולמחות על כבודה של שבת קדשנו, כנאמר במכתב הקודש: ועלינו לזעוק ולהריע ולהתחנן לפני הקב"ה להגן עלינו מפני כבוד השבת המחוללת, ושלא יפגע ח"ו זעקת השבת לא בשומרי השבת בפרט, שהם רוב מנין ובנין יושבי ארה"ק, וגם לא תבא רעה ח"ו, על כל הישוב בכלל".

לקראת עצרת התפילה המיוחדת ומשדר החירום המיוחד, הקימו צוותים לוגיסטיים של ארגון 'הידברות' אולפן שטח במתחם בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי בתל אביב, בו התכנסו גדולי הרבנים והמקובלים שליט"א, בראשות הגר"ז כהן ורבני 'הידברות' שליט"א, למשדר השבת, במהלכה הביעו את רגשות שומרי השבת המתקשים לראות כבלע את הקודש רח"ל. הרבנים הדגישו את החובה המוטלת על כל יהודי מאמין בהשם ובתורתו להתחזק בשמירת השבת דווקא בימים אלו, כהוראת גדולי ישראל.

התרגשות מיוחדת נרשמה עת הוכרז על גיוס קבלות טובות להתחזקות בשמירת השבת, ואלפי יהודים, מכל שדרות העם, התקשרו במהלך המשדר לאולפן וקיבלו על עצמם להתחזק בשמירת שבת. הרבנים, שטרחו והגיעו למשדר במיוחד למען כבודה של שבת קודש, הרעיפו מברכותיהם על הפונים, המכריזים דווקא עכשיו על רצונם להימנות על לגיונו של מלך, ולהוקיר תודה למלכו על עולם על המתנה הטובה שהעניק לעם ישראל ושבת שמה. גם לאורך כל הלילה וביום שישי, שעות רבות לאחר סיום המשדר, עדיין זרמו למוקד 'הידברות' אלפי פניות ! כאשר בסיכום הכולל מדובר על למעלה משלושת אלפים ! קבלות טובות של יהודים שקיבלו על עצמם להתחזק בשמירת השבת בתחומים שונים.

בהנהלת 'הידברות' מדגישים כי המשדר ועצרת התפילה הינם חלק מהפעילות הענפה שמקיים הארגון בנושא חיזוק שמירת השבת, כולל השבת ההיסטורית שהתקיימה בעיר טבריה במהלך החורף. המנהל הרוחני של ארגון 'הידברות', רבי ישעיהו וינד ציין כי "בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לקחנו את עצמנו את המשימה להיאבק למען כבוד השבת באמצעות הגברת כוח הקדושה והרחבת מעגל שומרי השבת בעם ישראל. לאור קריאתם הנרגשת של גדולי ישראל להתכנס לעצרות תפילה בחצות ליל, הוחלט להקדיש את השיעור השבועי של הגר"ז כהן המתקיים בתל אביב לנושא שמירת השבת, ולקיים דווקא שם משדר מיוחד לחיזוק חומות השבת ובסיומה לכנס עצרת תפילה כהוראת גדולי ישראל שליט"א".

השארת תגובה