מי אני? גם יפה, גם מחממת אך גם שורפת ומסוכנת

אם תשאלו אנשים מהו צבעה של האש? לא תקבלו תשובה חד משמעית, ולמה? כי לאש צבעים רבים! • אז מה בעצם גורם לאש לקבל את צבעה? וממה היא מורכבת? • קבלו את צבעי האש בפריטים מעולם האופנה והביוטי לכבוד ל"ג בעומר

האש יכולה להפנט אותנו אם אנו בוהים בה הרבה זמן, המבט שלנו יכול להנעל על הלהבות המרצדות שתמיד בתזוזה והן כאילו מרקדות את ריקודן, מפיצות חום ומחליפות את צבען תוך כדי.

חומרים שונים מעניקים ללהבה צבעים שונים. נחושת, לדוגמה, מעניקה ללהבה צבע ירוק, בעוד אשלגן צובע אותה בסגול, גז בישול, כשהוא בוער הוא מפיק צבע כחול וזה הצבע שבבסיס הלהבה. כשהחום עולה לסביבות אלף מעלות צלזיוס האור הנפלט נהיה אדום, וכשמחממים עוד הוא נהיה כתום, צהוב ואז לבן.

"אש היא תגובת חמצון מהירה", מסביר לנו ד"ר מאיר ברק מהמחלקה לביולוגיה מבנית, מכון ויצמן למדע ומוסיף, "מה שמתחמצן הם גזים הנפלטים מחומר הדלק. כדי ליצור אש צריך חומר דלק, חמצן וטמפרטורה גבוהה מספיק, כאשר הטמפרטורה גבוהה מספיק – נוצרת תגובה בין החמצן באוויר לאדים של חומר הדלק. במהלך החמצון משתחררת אנרגיה בצורת חום, אור שלרוב נראה כלהבות, ואור לא נראה כי הוא מחוץ לספקטרום של העין האנושית. צבע הלהבות מעיד על טמפרטורת האש, הצבע הוא למעשה פוטונים הנפלטים מהגז המחומם".

יש לנו סגול, כחול, ירוק, צהוב, כתום ואדום בצבעי האש, אז לכבוד ל"ג בעומר שנקרא בפי רבים גם "חג המדורות", ריכזנו עבורכן את מוצרי הביוטי והלייף סטייל בגווני האש. מה שייתן לכן תמיד טוויסט בלוק הסופי, כי מצבעי האש הרי אי אפשר להתעלם.

בין המוצרים תוכלו למצוא:
1. וישוז, נעלים ותיקים – צילום: עמירם בן ישי
2. ג'נטלמן, מצית זיפו ואביזרים למנגל – צילום: יח"צ
3. סולתם, סיר – צילום: יח"צ
4. סקארה, איפור – צילום: קית גלסמן
5. מאק, איפור – צילום: יח"צ

השארת תגובה