תהיות של 'שליחת' חב"ד

הרבי מליובאוויטש
הרבי מליובאוויטש

אסתר נקלעה למצב שבו היא לא מצליחה למצוא את הידיים והרגליים. היא שליחה ויש להם בית חב"ד פעיל הדורש הפקות של אירועי נשים, אירוח בחגים וכינוסי ילדים, והיא גם בעלת עסק בתחום העיצוב הדורש ממנה מעוף, יצירתיות וחדוות עשייה. פעמים רבות העסק משרת את השליחות ולהפך, אבל עכשיו היא מרגישה תקועה. ״אני מאמינה שהפיתוח והפיצוח העסקי יסייעו גם לבית חב"ד וגם לעסק שלי״ היא מגלה לי את התקווה להצלחה, ״באירוע האחרון שהיה מוצלח מאוד, תקתקתי עבודה וזה נתן לי כוח ללקוחות הבאים, אבל אז באה הנפילה ועכשיו נשארתי בלי כלום ביד״.

החלומות הגדולים והשאיפה לעצב בטופ ולהגיע ללקוחות גדולים נתקלים בחומה בצורה שוב ושוב. קל לאסתר לשווק את תהלוכת ל"ג בעומר וכינוס הילדים, אבל קשה לה, אפילו קשה מאוד, לשווק את עצמה…

אנחנו נפגשות בימי ספירת העומר, על קו התפר שבין שבוע הנצח לשבוע ההוד. המשימות היומיות כאילו רשומות על דפי ההיסטוריה של עם ישראל ונכתבות יום אחר יום בימי הספירה. בשבוע של הנצח אני פורטת בפני אסתר את שלוש האסטרטגיות העסקיות של ספירת הנצח:

  1. הנצח מסמל נצחיות. עקביות ועקשנות עד לניצחון.
  2. כדי להתנצח ולהשיג את המטרה נדרשים אומץ, עזות וחוצפה.
  3. נצח שווה ניצחון, שהוא השורש של כל הצלחה.

פתאום אסתר קולטת שהיא אחראית על ההצלחה שלה. די בכך שתאשר את עצמה, ותראה את העסק וגם את השליחות שלה במלוא ההצלחה לפחות כפי שהלקוחות שלה רואים בה – וכבר תצליח להסתכל אחרת על עצמה, להעלות את המורל ולגייס אנרגיה חיובית וגבוהה במטרה להשיג את הלקוח הבא.

וכל זה הוא רק הכנה לשבוע ההוד, שבו המשימה היא להודות על כך שכל הטוב הזה מגיע בסיעתא דשמיא. אנחנו אחראיות רק על הפעולות, התוצאות מגיעות מלמעלה.

בדיוק כמו המקום שבו בחר ה׳ לתת את התורה – ״בהר״, כשמה של פרשת השבוע. 'הר' – הלוא הוא הר סיני שעליו ניתנה התורה.

ידוע סיפור חז"ל שכאשר רצה ה' לתת את התורה, החלו ההרים רבים ביניהם, וכל אחד ואחד מהם ציין את מעלותיו, אבל הקב"ה בחר דווקא בהר סיני, הנמוך מכל ההרים, כדי להדגיש את מידת הענווה. אם כך, למה דווקא בהר ניתנה התורה ולא בשפלה או בעמק ?

זהו סוד השילוב בין ענווה מצד אחד, והתנשאות ועזות של קדושה מצד שני. כל אחת נדרשת לשתי המידות האלה – להיות בענווה, ויחד עם זה שתהיה בה העקשנות לעמוד בתוקף ברצון ה'. גם בעולם העסקים – עלייך להיות בו זמנית גם הר וגם מישור, ורק אז תזכי להביא למרחב שלך את ההצלחה הנכספת.

הנחישות בעסקים, לא זו בלבד שאינה צריכה לבוא על חשבון הענווה, אלא לאמיתו של דבר הענווה היא מקורה והיא אימה-יולדתה. דווקא מתוך ענווה אמיתית נובעת תקיפות איתנה – בעסקים כמו גם בשליחות ובענייני התורה והמצוות.

אם את בעלת עסק עצמאית ונתקלת בקושי לשווק את עצמך, אני מזמינה אותך להתייצב בכל בוקר מול המראה ולהגיד לעצמך: אני פורצת דרך, אני מצליחה בגדול, אני אנצח בעזרת ה׳ ויהי מה!

השארת תגובה