התחתנת לפני שנה? תזרוק ותמצא אחרת

מרדכי רוט
מרדכי רוט

לפני כשנתיים קיבלתי שיחת טלפון מאברך צעיר, כבן עשרים וחמש, הוא רוצה לדבר איתי לפני שהוא עושה צעד גורלי בחייו. הוא רוצה לשמוע עוד דעה.

ישבתי איתו לשיחה וכך הוא סיפר לי – אני נשוי זה כארבע שנים, יש לי שני ילדים. השנה הראשונה לחיי הנישואין שלי הייתה טובה, אך לאחר השנה הראשונה החלו לצוץ בעיות. כל מיני דברים שממש הפריעו לי אצל אשתי כבר מתחילת הנישואין, החלו להפריע לי יותר בחוזקה ולא נתנו לי מרגוע.

התחלנו ללכת לכל מיני יועצי נישואין ושום דבר לא עזר, זה רק הגביר אצלי את התסכול ששום דבר לא משתנה והכל נשאר אותו דבר. למרות כל היועצים שהלכנו אליהם. כל יועץ שהלכנו ולאחר כל תהליך שהיה – לא קרה שום שינוי, זה רק היה מעצים את הקושי ואת הבעיה שלי עם אשתי.

לפני כחצי שנה החלטתי שזהו, אני לא מוכן יותר להליך הזה ואפילו שהיו לי שני ילדים החלטתי להתגרש. עזבתי את הבית, שכרתי חדר בנפרד והתחלתי הליך של גירושין. האמת שמספר יועצי נישואין שהלכנו אליהם אמרו לי שלא מתגרשים בגלל כאלו דברים. אלו דברים שכל בני זוג מתמודדים אתם, תתמודד, הם אמרו לי, אך אני החלטתי שעד כאן, אני לא מוכן יותר. הם גיבורים להגיד תתמודד כאשר הם יושבים על הכורסא היפה שלהם ובסוף כל מפגש הם עוד מקבלים על כך כסף.

אני אמור לתת גט בעוד שבועיים, אשתי לא רוצה להתגרש, אמרתי אולי אשאל עוד אדם לפני שאני עושה את התהליך הזה. הוא סיפר לי את הדברים שמפריעים לו אצל אשתו ולמה הוא רוצה להתגרש.

הסתכלתי לתוך עיניו ואמרתי לי צר לי לאכזב אותך, אבל אני גם חושב שאם אתה מתגרש אתה עושה את טעות חייך. הדברים שמפריעים לך אצל אשתך. זה קורה אצל כל בני זוג פחות או יותר. אולי פשוט תנסה להפנים שכל אישה שתבחר בעולם תהיה צריך להתמודד איתה. בכל אישה יהיה לה חלקים שתאהב ויהיה חלקים שלא תאהב. יהיו דברים שיפריעו לך מאוד ויהיו דברים שפחות יפריעו לך. השאלה היא מה תחליט, האם אתה רוצה להתמודד ופשוט לדעת להשלים ולהבין שבכל אחד יש דברים טובים ויש דברים פחות טובים ופשוט להתמודד. נישואין זה לא מוצר חד פעמי, השתמשת פעם אחת זורקים ולוקחים אחר.

הסברתי לו על תופעת הזריקות שנהיה בשנים האחרונות. גישה של – לא טוב לך עם אשתך, תזרוק ותיקח אחרת. קשה לך עם הילד שלך? זרוק אותו לפנימיה, תעיף אותו מהבית. הדור שזורק, אין לו יכולת להתמודד.

אותו אברך הסתכל ואמר לי חשבתי שאתה שונה מכולם, חשבתי שתבין אותי, למה אני רוצה להתגרש.

אמרתי לו אני מאוד מבין אותך ואת הקושי שלך, אין לך מושג כמה אני מבין אותך. כמה דמיינת וחיכית לאישה שתהיה בדיוק לפי החלום שלך ובסוף החלום שלך מתפוצץ. אבל זה בדיוק העניין, שעם כל אישה שתתחתן בעולם תהיה לך התמודדות, ואם לא תחליט החלטה נחושה ועוצמתית – אני לא זורק כי קשה לי, אני מחליט להתמודד. אני מבין שאם השם יתברך הביא לי את האישה הזו אז סימן שאיתה אני צריך לחיות ובפרט שיש לך שני ילדים. הסברתי לו שממש כואב לי הלב עליו ולדעתי זו טעות גדולה.

האברך התעקש והחליט להתגרש הוא אמר לי השוק היום מוצף נשים שרוצות להתחתן אני אמצא מישהי בדיוק כפי שאני רוצה. לא עזרו כל ההסברים שהסברתי לו שלכל זוג יש התמודדויות וצריך לדעת להשלים ולחיות עם דברים מסוימים, להתמקד בדברים הטובים שיש בשני ולהעצים את הדברים המשותפים שבין בני הזוג. ולא שורפים את מה שיש בגלל מה שאין.

לא עזר כלום, אותו אברך באמת התגרש ולאחר תקופה התחתן עם אישה מניו יורק ועבר לגור שם.

קיבלתי ממנו טלפון לאחר חצי שנה. תשמע הרב רוט, טעית טעות גדולה, אני חי חיים מאושרים זה בדיוק האישה שחיפשתי ופשוט מצאתי. אני מרגיש שפשוט התחלתי לחיות. אמרתם לי כולם שאני טועה כשאני מתגרש ואתה רואה – אתה טעית.

אני שמח שטעיתי והעיקר שאתה חי חיים מאושרים, בירכתי אותו מעומק ליבי שיהיה לו רק טוב ויחיה חיים מאושרים.

עברה בערך שנה וחצי מאותה שיחת טלפון ואני מקבל לפני כחודש שוב טלפון מאותו יהודי. מרדכי הוא אומר, אני לא בטוח שאתה זוכר אותי, השם שלי זה… אני חושב שבסוף צדקת, חזרתי לארץ. לא אני פירקתי את החבילה, הפעם זו הייתה אשתי.

בשנה הראשונה היה לנו נפלא יחד, אבל לאחר השנה הראשונה לאט לאט חזרנו לחיים הרגילים וכפי שאמרת, תמיד יש התמודדויות בכל זוג וגם פה התחילו כל מיני דברים להפריע לי אצל אשתי והתחלתי להעיר לה על כך. אבל היא לא היתה כמו אשתי הראשונה סלחנית, היא אמרה אני כזו ואתה תשלים עם המציאות, לא תשנה אותי.

כך הדברים החלו להידרדר והחלו ויכוחים וצעקות כי לא ויתרתי. עד שפשוט יום אחד אשתי פתחה לי תיק גירושין. נסעתי לארץ ישראל בחזרה עד שהדברים יתבהרו. עכשיו אני מתחיל לקלוט שאתה פשוט צודק, שצריך לדעת להתמודד עם מה שיש לנו ולהפסיק את תופעת הזריקות.

הוא החל ממש לבכות לי בטלפון שהוא מרגיש פושע איך בגלל האטימות שלו הוא אמלל שני ילדים ואישה והתגרש. איך לא הייתי מוכן לשמוע בקול האנשים מסביבי, איך איך? הוא זעק שוב ושוב בקו הטלפון.

לא אספר את כל הסיפור, אבל השם יתברך היה בעזרי, והוא חזר לפני שבועיים לחוץ לארץ לאשתו הנוכחית. שהשם יצליח דרכו. הוא נסע מתוך ידיעה שהחיים זה לא פנטזיה שכל מה שרוצים מתגשם.

יש כן דרך ללכת בדרך האמונה בדרך של להסתכל על החיובי. לדעת שאין אדם מושלם, שבכל אדם יש בו חלקים טובים וחלקים פחות טובים וזו בחירה שלי על מה להסתכל ולהתמקד. ההבנה החזקה שאי אפשר לברוח מהתמודדויות, אפשר פשוט ללמוד איך להתמודד איתם.

אל תחשבו שאם תזרקו מה שיש לכם תמצאו משהו יותר טוב, בדרך כלל זה קורה ההיפך.

אבל מה שאני הכי מאמין באמונה שלמה שאדם צריך להאמין שאם אני מאמין בהשם שהוא בורא ומשגיח על כל העולמות כולם והוא מחיה את כול העולם והוא הפגיש אותי עם בן זוגי, הוא נתן לי כזה ילד או כזה חבר או שכן – אז פה אני צריך להתמודד ולדעת שבכל בהשגחה פרטית והשם רוצה שפה אני יתמודד וזה הכי טוב בעבורי. פשוט די לשיטת הזריקות.

אם משגיח קשה לו בישיבה עם בחור הוא זורק אותו, בני זוג שקשה להם עם בן זוגם זורקים אותו, הורים שקשה להם עם ילדיהם זורקים אותם.

כל אחד והתמודדות שלו עם מה שהשם נתן לו ואת האמת שאי אפשר לברוח מזה כי מהשם אי אפשר לברוח, פשוט אי אפשר.

שהשם יתברך לא ינסה אף אחד מעם ישראל באף התמודדות וקושי ויהיה רק טוב לכל עם ישראל.

מאחל לכל עם ישראל הקדושים והיקרים שבוע טוב

לתגובות machon.rot@gmail.com

השארת תגובה