וונדליזם אנטישמי: מזוזות נופצו ונקרעו

מזעזע: תושבים בשכונת רמה ג'2 בבית שמש הופתעו לגלות כי מספר מזוזות הושלכו על רצפת הבניין, לאחר שנופצו ונקרעו על ידי אלמונים • המשטרה פתחה בחקירה, על מנת למצות את הדין עם האחראיים למעשה

מזוזות הושחתו צילום: נתן רובינשטיין
מזוזות הושחתו צילום: נתן רובינשטיין

מקרה מזעזע התרחש באחת משכונות העיר, כאשר אלמונים תלשו ונפצו בתי מזוזות מדלתות בניין מגורים ואף קרעו את הפרשיות שהיו בתוכם, כאשר לאחר מכן אלו הושלכו על הרצפה בביזיון.

האירוע המחריד התרחש בליל שבת לפני כשבועיים ברחוב עמוס הנביא בשכונה החרדית רמה ג'2, העוברת בחודשים האחרונים אכלוס מואץ של מאות משפחות שבחרו לבוא ולקבוע את ביתם בעיר.

בשיחה עם 'השבוע בבית שמש' מגולל תושב הבניין, נתן רובינשטיין, את שאירע: "בשעות אחר הצהריים של יום חמישי האחרון גילה אחד הדיירים בבניין כי שתי מזוזות בבניין נתלשו ממקומם, האחת מהכניסה לחדר המדרגות והשנייה מהכניסה לחניון הבניין".

"הדייר שגילה זאת, מצא על רצפת הבניין את אחד מבתי המזוזות יחד עם חתיכה מהפרשייה שהייתה קרועה לחלוטין", ממשיך לתאר רובינשטיין. "אחרי בירור שערכה המשטרה בין כל דיירי הבניין התברר כי המזוזות כבר נתלשו במהלך ליל שבת שלפני, כשאחד הדיירים אף גילה זאת כבר בבוקר שאחרי והרים את כל הגזרים של הפרשייה והניחם בצד. בקומה למעלה מצאנו את שאר השברים של בתי המזוזות".

בתגובה למקרה מזעזע זה אמרה ראש העיר עליזה בלוך: "קמנו לעדכון מזעזע כי הוסרו שתי מזוזות ברחוב עמוס הנביא מפתחי הבתים. שוחחתי עם מפקד המשטרה בנושא וביקשתי ממנו לבדוק ולחקור מי עשה זאת ולמצות את הדין עם האחראים לכך. העניין יטופל בחומרה רבה".

בעקבות המקרה החמור, המשנה לראש העיר שמואל גרינברג (דגל התורה) שוחח עם מפקד נקודת המשטרה ברמב"ש וביקש לחקור את העניין עד תומו, תוך שציין, כי "מקרה זה הוא חמור מעין כמוהו וזאת פגיעה בקדשי ישראל שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום". מפקד המשטרה הבטיח למצות את הבדיקה ולמצות את הדין עם אותם פורעים.

המשנה לראש העיר מלאכי כי-טוב (עץ) הגיב אף הוא ואמר, כי מקרה זה "מזעזע וכואב. תושבי בית שמש הינם מסורתיים חרדים ודתיים, גם הוותיקים הם יהודים חמים ליהדות. בעבר הייתה הסתה על ידי תקשורת אנטי דתית וגורמים פוליטיים מקומיים וארציים מטעמים פוליטיים. בזמן האחרון עם השינוי הפוליטי, בית שמש מחובקת על ידי אותם גורמים וההסתה כמעט חדלה. אני מעריך שמדובר באנשים מחוץ לבית שמש, אולי בכלל אינם יהודים. או שמדובר במקרה נקודתי".

מקרה זה הוא לא הראשון שמתרחש בגזרת רמה ג'. במהלך השנים האחרונות סובלים תושבי שכונת ג'1 הסמוכה ממכת פריצות לבתי התושבים בעיקר על ידי בני מיעוטים, הפועלים באתרי הבנייה שמסביב, כאשר אלו מבוצעות בעיקר בשבת – ככה"נ בידיעה כי מחמת השבת לא יוכלו התושבים להזיק את המשטרה.

לפני שנה – בשבת פרשת בהר אשתקד, נפרץ בית הכנסת סדיגורה שברחוב חבקוק הנביא בשכונה על ידי בני מיעוטים ועבר וונדליזם בריהוט ובחפציו, וחמור מכך הפיכת ארון הקודש עם שני ספרי התורה שבתוכו וקריעת הפרוכת שעליו.

השארת תגובה