מאות ראשי ישיבות ואישי חינוך בועידת 'ינחני'

מאות רבנים צוותי הישיבות החסידיות מירושלים והסביבה השתתפו בוועידה השנתית של 'ינחני' ראשי ישיבות משגיחים משפיעים רמי"ם, באו כאיש אחד בלב אחד לחזק ולהתחזק למען ההצלחה בס"ד במלאכת הקודש

ראשי ארגון 'ינחני' לא האמינו שזה יכול לקרות. בהתראה כה קצרה התקבצו מאות רבנים, ביניהם ראשי ישיבות מפורסמות, רמי"ם ומשגיחים ששמם הולך לפניהם, 'כאיש אחד בלב אחד' לרענן את תפקידם הנשגב במלאכת הקודש, להעמיד תלמידים הרבה בדרך התורה והחסידות. למרות שמדובר למחרת פסח, יום המנוצל למנוחה לאחר החג העמוס כל כך, ויתרו מרביצי התורה החשובים שליט"א על המנוחה, מתוך ששאיפתם ומגמתם היא להנחיל את התורה והיראה בצורה המושלמת ביותר.

לוח הזמנים היה צפוף, כמעט ולא היה רווח בין דרשה לדרשה, שכל אחת בפני עצמה מלאה וגדושה בתוכן. האולם היה מלא מפה אל פה, וכל כולו 'מזרח' אחד גדול של מרביצי תורה וחסידות. פתח בברכת ברוכים הבאים הרה"ג פנחס ברייער מראשי הארגון, שקבל את פני הרבנים החשובים והזכיר בדבריו את יו"ר ומייסד 'ינחני' הרב ישראל שטרן, המתמסר כולו ל'ינחני' וכל שאיפתו להרבות עוד ועוד פעולות לתועלת ולהצלחת התלמידים החשובים – דור העתיד.

רבי יהושע פינק הביע מיד בתחילת דבריו תדהמה, כי כאשר בקשוהו לנאום מיד למחרת הפסח לא האמין שתהיה היענות כה גדולה, עתה נוכחים אנו בגודל האחריות שמרביצי התורה החשובים – שבאו בהמוניהם לוועידה בשעה שנקבעה – מייחסים לתפקיד הנשגב המוטל עליהם. בדבריו עמד על ההשפעה של הרב על כל תלמיד ותלמיד, כל תלמיד לפי רמת הידע שלו קונה אצל רבו תורה וירא"ש. אהבת התורה והלהט הפנימי נחרתים בלבבות ומשפיעים תמיד יותר מהלימוד עצמו, ורואים זאת הן אצל הורים ואצל אצל מחנכים ומרביצי תורה.

הרצאה מאלפת נשמעה מפי הרב ניתאי מלמד, היתה זו שעה של לימוד על החשיבות לחדור לרגש של התלמיד. הנואם הביא דוגמאות מתלמידים שלמדו אצל רבותיהם לפני עשרות שנים, וזוכרים לטובה את המחנכים שהבינו את התלמידים ולימדו אותם בסבר פנים יפות, ואפילו כאשר היה עליהם להעיר על דברים מסוימים, עשו זאת בצורה מכובדת כדי שהתלמיד לא יפגע. הוא הוכיח שהמחנך שונה מכל בעל מלאכה אחרת שהצלחתו נמדדת מהמוצר שייצר, אצל מחנכים התלמידים לא זוכרים במרחק של עשרות שנים כמה מסכתות הם בדיוק למדו אצלו, מה שעומד בזכרון לטובה זה היחס של המחנך אל תלמידיו. מאידך יש שזוכרים במשך עשרות שנים את המחנכים שלא לטובה, למרות שהספק הלימודים היה גדול.

בארוחת הערב לאחר תפלת מעריב, נשמעו דברים קצרים מפי המנהל הרוחני של 'ינחני' רבי אלימלך שטרן, שהוא איש הקשר בין ראשי הישיבות שליט"א בפגישות רבות במשך כל השנה, בבחינת 'איש לרעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק', וכן בארגון קורסים לצוותי הישיבות במגוון נושאים חשובים לתועלת החינוך הטהור. הרב שטרן הזכיר את דברי ר' ניתאי שאמר שכאשר יש מחנך טוב זכור הוא לטוב אפילו אחרי שנים רבות, נמצא אתנו רבי יחיאל מיכל דסקל ראש ישיבת 'צמח צדיק' ויז'ניץ בארה"ב, שהגיע לארה"ק לכבוד החג ולמחרת שב לעבודת הקודש. הוא היה הר"מ של יו"ר הארגון, הזוכר אותו מאוד לטובה.

הרב דסקל פתח בכבוד האכסניה – האחים שטרן שהם בבחינת 'מצדיקי הרבים ככוכבים', ואת הזכות הגדולה לקבל מתנת פרידה כה נפלאה בטרם שובו לארה"ב להשתתף בכנס כה חשוב ותועלתי. בדבריו עמד על מעלת העידוד בדברים שנותנים לתלמיד, לפעמים מילות עידוד קצרות משמשות לתלמיד מנוע דחיפה כביר שיכול להביא להתעלות רוחנית עצומה. בדבריו שיבח את הרב ברייער שליט"א ששמו הולך לפניו להגדיל תורה ולהאדירה.

יו"ר ומייסד 'ינחני' רבי ישראל שטרן הרחיב בטוב טעם על נושא הציפיה של בחור למילה טובה מאת המשגיח והר"מ, מה שמוסיף לו מאוד; 'יש והערה-פוגעת שלא במקומה עלולה להשאיר צלקת לכל החיים' – אמר, והביא דוגמאות ממעשים שהיו.

שעה ארוכה היה הציבור מרותק לדבריו של רבי בערל רכניצר ראש ישיבת בעלזא בחיפה, שנתן המחשה ללימוד תורה מתוך מתיקות נפלאה, וכיצד להעביר לתלמידים את ההרגשה שלימוד התורה בעיון זהו הדבר הנפלא בעולם, זה כל חיות האדם, וכשמונחים בעסק התורה הרי זה משפיע ביותר לכל העניינים בעבודת ה' ומונע בעיות רבות.

הרב שמחה צישינסקי הפועל רבות ב'ינחני' ואף העביר קורס נרחב לרמי"ם בענייני מפת הנפש – קורס שנתן תנופה חזקה בעזרה לתלמידים, עמד על מעלת הדבר שתהיה למשגיחים ולרמי"ם הבנה בנפש האדם, הדבר נותן גם כוח בענייני עבודת ה', כי ע"י זה ניתן להעבירם לתלמידים בצורה יותר מסודרת. למשתתפי הוועידה ניתנה הזדמנות לרכוש בהנחה מיוחדת את סדרת ההרצאות של הרב צישינסקי לצוותי הישיבות.

בברכת המזון התכבד רבי שמואל חיים הרשקוביץ משגיח ישיבת קרעטשניף רחובות. הרבנים הודו נרגשות על הוועידה הנפלאה ועל תכניה, שהעניקו להם כוחות מיוחדים להיות מוסיף והולך, להגדיל תורה ולהאדירה.

השארת תגובה