"גמר מעשה שבת" – נגמרה התחרות

לאחרונה התקיימה תחרות תורנית הלכתית ללימוד ושינון הלכות שבת לבני הישיבות בירושלים. התחרות התקיימה ביוזמת אגף בני הישיבות במנהל הקהילתי אשכולות מבית החברה למתנ"סים.

אל מעמד הגמר הגדול, שנערך באולמי 'שירת ירושלים', הגיעו כאלף וחמש מאות בחורי ישיבות אשר עמלו בחודשים האחרונים בתוך כתלי הישיבות מעבר לזמן הסדרים הקבועים בלימוד ושינון ההלכות. ראשי ישיבות ומשגיחים ציינו בפני מנהלי התכנית כי במהלך כל חודשי החורף הבחורים השקיעו כל דקה ודקה מזמנם ללימוד, תוך שהם נשאו ונתנו בלימוד ההלכות מתוך שמחה ואהבת תורה.

בראשם של הנוכחים באולם, היו גם דמויות מוכרות ומכובדות, וביניהן: רבי דוד יוסף –חבר מועצת חכמי התורה ורבי צבי ברוורמן – ראב"ד ביתר עילית ומרבני השכונה, אברהם בצלאל – סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי, צביקה אסולין –חבר הנהלת העיר ירושלים, ואלירן סומך – מנהל אגף בני הישיבות במתנ"ס אשכולות.

את שלב 'הגמר הגדול' הנחה רבי דוד יוסף, שהציג לנבחנים שאלות מאתגרות במיוחד הכוללות סיטואציות שונות העשויות להתרחש בתחום בישול בשבת, ולהם נדרשו הנבחנים לייגע את מוחם למצוא ולצטט מקורות הלכתיים האוסרים או מתירים.

הזוכים המאושרים במקומות הראשונים, שהוכרזו ברגע השיא של האירוע, זכו למלגות מכובדות. גם למשתתפים אשר לא זכו להגיע למקומות הראשונים נערכה הגרלה על מלגות שונות.

במהלך כל הערב, זכו הבחורים והנוכחים באירוע ליהנות מתכנית מוסיקלית עשירה ואומנותית בביצועו של המאסטרו יואלי דיקמן, בליווי תזמורת מורחבת של תשעה נגנים, מקהלת נרננה, ובעלי המנגנים ר' שלמה כהן, ר' פיני איינהורן וילד הפלא נתנאל מנת.

השארת תגובה