מה עדיף? תחבורה למירון בל"ג בעומר

רכבת ישראל מציעה: נסיעות אל הר מירון דרך תחנת כרמיאל שיחסכו את העומס בכבישים ואת קשיי ההתניידות בטרמינלים האוטובוסים שבהר – אבל האם הפתרון 'קל' לנוסע?

רכבת ישראל עלתה למירון עם השר כץ, צילום פישל רוזנפלד (9)
רכבת ישראל עלתה למירון עם השר כץ, צילום פישל רוזנפלד (9)

ההילולא השנתית הגדולה בישראל מתקיימת בהר מירון ב-ח"י באייר ל"ג בעומר.

אומדני הרשויות משערות את קהל ההמונים בכחצי מליון נפש.

שינוע קהל המונים מכל אזורי הארץ בתוך יממה אחת אל נקודה אחת מהווה אתגר לא פשוט, הרשויות מנסות לשלב כוחות במציאת פתרונות להקלת העומסים.

במירון עצמה, מתנהלת כבר שנים תוכנית מתחמים ו'טרמינלים' זמניים שהוכיחו את עצמם בהורדת הנוסעים במהירות אפשרית בנקודה היותר קרובה בתחתית ההר.

העלאת הנוסעים בשינוע חזרה אל בתיהם, גם שודרגה בשנים האחרונות לאורך רוב שעות היממה. יוצאים מגדר הרגיל הם פרקי זמן קצרים בהם מבקשים עשרות אלפים לצאת לדרכם בו זמנית, לעתים יוצר הדבר 'פקקים' הדורשים שעות של התמודודת.

שר התחבורה ישראל כץ נופף ברעיון עליו דיבר חבר הכנסת לשעבר מנחם אליעזר מוזס במשך תקופה: הדרך למירון ברכבת. השר הצטרף לנסיעת הבכורה אליה הוזמנו מאות, הר הסביר כי המסילה טרם הושלמה ולכן הנסיעה הואטה בשולי המסלול. הרכבת גם עצרה בתחנת אחיהוד ומשם המשיכו את דרכם באוטובוסים אל הר מירון.

שנתיים חלפו ולא רק שתחנת אחיהוד הושלמה, גם תחנת הרכבת בכרמיאל מוכנה לקלוט את האלפים – והיא קרובה יותר אל מירון.

בעתיד, כך על פי התוכניות, תהיה רכבת המשך לכוון קרית שמונה בה תהיה תחנה בצומת חנניה וגם אחת נוספת בסמוך לצפת.

כעת, מציעה רכבת ישראל פתרון לסיוע בשינוע ההמונים אל הר מירון ובחזרה ממנו.

אלא שהפתרון המוצע לא ממש מתחשב בנוסעים עצמם.

רכבת ישראל לא מציעה 'רכבת ישירה' שתשרת את הנוסעים מירונה בלבד – כי אם את האפשרות להצטרף לרכבות ה'רגילות' שיתוגברו לאורך כל שעות היממה.

5 נסיעות בלבד יהיו ייעודיות והן תצאנה מתחנות ראש העין, פתח תקוה ובני ברק. בשאר הנסיעות יצטרכו הנוסעים להחליף רכבות בתחנת חיפה חוף הכרמל. באתר 'רכבת ישראל' ניסינו למצוא נסיעה ישירה בל"ג בעומר מתחנת בני ברק לכרמיאל – ללא הצלחה.

תחנת בני ברק נמצאת בנקודה שאינה נגישה לתושבי בני ברק עצמה – כי אם אלו המצויידים ברכב פרטי – או בנסיעה ב-3 אוטובוסים שונים. תושב בני ברק הממוצע יעדיף לצאת לדרך מתחנת 'סבידור' בתל אביב שנגישה יותר תחבורתית. יש עדיפות לתחנת בני ברק בשל העומס הנמוך מאד בהשוואה לתחנת הרכבת 'סבידור' – אבל פתרון הגעה אל תחנת הרכבת אין.

השארת תגובה