השופט: התהליך מוכתב מהלקוח נתניהו

"פרקליטי נתניהו מסרבים לקחת את החומר רק בגלל סחבת בלתי נסבלת שמטרתה היא אחת, להגיע לתהליך של חקיקת פסקת ההתגברות שיחסן את רה"מ מפני העמדה לדין וגם יגדע את היכולת של בג"ץ להתערב"

נתניהו 2
נתניהו 2

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט בדימוס אליהו תוקף בחריפות את כוונת ממשלת נתניהו החמישית לערוך שינויים "מרחיקי לכת" במערך השפיטה בישראל כפי שנחשפו הבוקר ב"ישראל היום" ועיתון "הארץ".

השופט מצא נשאל לדעתו על טענת פרקליטי נתניהו על שלא ניתן להם מספיק זמן להתכונן והשיב, כי "השאלה הזאת לחלוטין לא רלוונטית. אם הם היו נוהגים כראוי הם היו זכאים בוודאי לתקופת הכנה יותר ארוכה אבל הם מתחמקים מקבלת החומר וכל עוד הם אינם מקבלים את החומר הם לא יכולים להישמע בטענה שהכמות הגדולה אינה מאפשרת להם להתכונן, הם בכלל לא קיבלו את החומר, הם מסרבים לקבל אותו."

לדבריו, "מחודש מרץ ועד 10 ביולי היה להם מספיק זמן אבל הם לא רצו לקבל את זה מלכתחילה. והיועמ"ש ברוב נדיבותו ורוחב ליבו שמאז תחילת ההליכים נוהג ברוחב לב גדול כלפי רה"מ ופרקליטיו, הוא נתן להם חבל ארוך מאוד כאשר הם ביקשו לא לקבל את החומר לפני הבחירות פן ידלוף ויגיע לתקשורת חס וחלילה ואולי גם מישהו מהציבור ישמע שיש משהו נגד רה"מ ואולי זה ישפיע על ההצבעה שלו, כל הנימוקים האלה לא היו רלוונטיים, אבל בכל אופן זה ניתן להם."

"הם עצמם יודעים והיועמ"ש אמר את זה ביותר מרמז שהוא ינהג איתם בהתחשבות בקשר ללוח הזמנים. קודם כל שייקחו את החומר, קודם כל שיהיה צעד אחד קדימה."

"הם מסרבים לקחת את החומר רק בגלל סיבה אחת, סחבת. סחבת בלתי נסבלת שמטרתה היא אחת, להגיע לתהליך של חקיקה שיחסן את רה"מ מפני העמדה לדין וגם יגדע את היכולת של בג"ץ להתערב בעניין ע"י זה שתהיה פסקת התגברות לא רק על חקיקה של הכנסת אלא גם החלטות של הכנסת."

השופט מצא ממשיך בדבריו: "היום בעיתון הארץ פורסם על פסקת התגברות רחבה וזו הכוונה שאם תהיה החלטה נניח של ועדת הכנסת ושל מליאת הכנסת, להעניק חסינות. כל הרעיון כולו הוא לעכב את ההליך ככה שהוא לא יהיה רלוונטי יותר אף פעם. הדברים האלה הם בלתי נסבלים. אתה שואל אם זו סכנה לדמוקרטיה? זו לא רק סכנה לדמוקרטיה, זאת דמוקרטיה אפס, זו הריסה מוחלטת של הדמוקרטיה, פגיעה חמורה בעקרון שוויון הכול בפני החוק, זה לא מתקבל על הדעת."

השארת תגובה