"הממשלה תמנה שופטים": הדרישות של סמוטריץ'

בלב המו"מ: 16 צעדים לשינוי מערכת המשפט כפי שהועברו במסמך מטעם איחוד מפלגות הימין, כאשר בליכוד יצרפו את המסמך כנספח להסכמים הקואליציוניים

סמוטריץ
סמוטריץ

הבוקר נחשף לראשונה כי במסגרת שיחות המו"מ הקואליציוני, הרי שמפלגות הליכוד ואיחוד הימין מגבשים מסמך מרחיק לכת, שצפוי לשנות מהיסוד את היחסים בין הרשויות בישראל.

המטרה הברורה היא, להחזיר את יכולת המשילות לכנסת, כך שבג"ץ לא יוכל יותר לפסול חוקים, כאשר הממשלה היא זו שתמנה את השופטים, היועמ"ש לא יוכל לנטרל את השרים – וזו רשימה חלקית.

על פי הדיווח שחושף העיתונאי מתי טוכפלד, הרי שפסקת ההתגברות, חוק החסינות וצמצום זכות העמידה בפני בג"ץ – כל אלה הם רק חלק מהרפורמות מרחיקות הלכת שתבקש הממשלה הבאה לאשר. ועדיין, כך מתברר, מדובר רק בקצה הקרחון, שכן בימים אלה נידונה בצוותי המו"מ הקואליציוניים הצעה מרחיקת לכת בהרבה, שאם תאושר – תהפוך לחלוטין את הסדר הקיים ותחולל שינוי דרמטי בסוגיה הטעונה.

במסמך – שחובר בידי איחוד מפלגות הימין, ושבימים האחרונים מתקיים דיון על סעיפיו בין נציגיהם לבין צוות המו"מ של הליכוד – מופיעים לא פחות מ־16 סעיפים שיסדירו את הנושא, תחת הכותרת "משילות ומשפט".

ההערכה היא שרוב הסעיפים יאושרו, וייתכן שאף ינוסחו סעיפים נוספים על פי דרישת הליכוד.

יצוין, כי בהמשך לסגירת ההסכם עם 'איחוד מפלגות הימין', הרי שבכוונת הליכוד להעביר לחתימה מסמך מפורט, כנספח להסכמים הקואליציוניים עם כל מפלגות הקואליציה, ולחייבן לתמוך בכל המהלכים. המסמך הסופי בשלבי ניסוח, וראש הממשלה בנימין נתניהו טרם אישר את כלל מרכיביו.

השארת תגובה