לב אחד: השדכנים יפתרו את מצוקת הדיור

חברי הכנסת יעקב אשר ויצחק פינדרוס קיימו ביקור במשרדי "לב אחד" לקראת כינוס מיוחד בנושא מצוקת הדיור החרדי שייערך בחודש הקרוב למאות שדכנים

במשרדי לב אחד
במשרדי לב אחד

ארגון החסד 'לב אחד' פתח לאחרונה במיזם ענק להכשרת שדכנים בברכת מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ובהכוונת רבי משה הלל הירש ובימים אלו שוקדים בארגון על הכנת כנס הדרכה מיוחד בו צפויים להשתתף מאות שדכנים ובראשם חברי ועדת הרבנים של הארגון בהם ראשי ישיבות ומשגיחים ויעסוק בין היתר בהצגת פתרונות למצוקת הדיור החרדי.

כחלק מהיערכות לכנס הגיעו חברי הכנסת יעקב אשר ויצחק פינדרוס העוסקים רבות בתחום הדיור החרדי לביקור במשרדי 'לב אחד' שם נועדו לישיבת עבודה מקצועית עם ר' יצחק פרחים המשמש כנציגם של גדולי ישראל בהנהלת הארגון.

במהלך הדיון הדגיש יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ יעקב אשר את המענה הראשוני למצוקת הדיור החריפה באמצעות התמקדות במגורים בערי הפריפריה תוך חישוב מושכל של העדפת מגורים ברווחה ללא צפיפות לצד מוסדות חינוך וכוללים משגשגים בקהילות מתפתחות הכוללים גם פתרונות תעסוקה לנשים.

חה"כ יצחק פינדרוס הזכיר כי יש לצאת בקמפיין מיידי שיתאים לכל שכבות הציבור כדי להבליט את הפתרונות הקיימים בהעדפת המגורים בפריפריה.

בהתייחס לשלב השני של פתרונות לטווח הזמן הרחוק יותר אמר חה"כ יעקב אשר כי המענה צריך להיות באמצעות הקמת ערים חרדיות נוספות והגדלת הערים הקיימות באמצעות בניית שכונות לציבור החרדי שיתנו מענה של עשרות אלפי יחידות דיור כבר בשנים הקרובות.
חה"כ פינדרוס הזכיר בהקשר הזה את קצב תנופת הבניה וההתרחבות העירונית שהיתה בתקופתו כראש עיריית ביתר.

במרכז הדברים חברי הכנסת של "דגל התורה" הדגישו כי בימים אלו בעת שיושבים על המדוכה של ההסכמים הקואליציוניים מול אנשיו של ראש הממשלה ונציגי הליכוד יש חשיבות רבה בגיבוש והעלאת הדרישות והפתרונות בכובד ראש מול הצוותים כדי לעגן את הנושא בהסכמים הקואליציוניים.

בסיום הישיבה סוכם על יציאה לקמפיין הסברה בשיתוף פעולה של ארגון 'לב אחד' יחד עם חברי הכנסת בו יוצגו פתרונות מידיים לעיני הציבור תוך שהארגון ייקח על עצמו את סבסד העלויות בתחום הפיתוח והשיווק לצד הפקת וארגון כנסי הסברה יחד עם נציגי הציבור מהפריפריה וילווה מקרוב את כל הפרויקט כדי לתת מענה מיידי לזוגות צעירים אשר משוועים לפתרון מיידי וקורסים מהעול הכלכלי הרובץ על כתפיהם וכתפי הוריהם.

בהמשך הביקור נועדו חברי הכנסת יעקב אשר ויצחק פינדרוס עם ראשי חברת 'סלדט' (SELDAT) העוסקת בקידום פתרונות תעסוקה לנשים במגזר החרדי שם עמדו מקרוב על היקף הפעילות וקיבלו סקירה מקצועית על סוגי פתרונות תעסוקה המוצעים במגוון תחומים לציבור הנשים החרדיות בהכוונת גדו"י.

2 תגובות
  1. kלהיות שדכניות
    תודה

  2. אני מעוניינת לעבוד באירגונכם – כשדכנית. בעלת ניסיון רב שנים.

השארת תגובה