בדרך לקואליציה: אין הגבלת שרים

למרות המחלוקות, כל השותפות למו"מ הסכימו לא להגביל את מספר השרים – וגם לשנות חוק יסוד לשם כך • בממשלה הבאה צפויים להיות 26 שרים לפחות

ביחד או לחוד? חברי הכנסת של יהדות התורה בימים יפים יותר
ביחד או לחוד? חברי הכנסת של יהדות התורה בימים יפים יותר

לצד המחלוקות הרבות במשא ומתן הקואליציוני בין המפלגות שעתידות להרכיב את הקואליציה הבאה, בעניין אחד קיימת הסכמה של כולן: ביטול ההגבלה על מספר השרים.

על פי הדיווח בחדשות 12, משמעות המהלך היא שהממשלה הקרובה הולכת להיות גדולה במיוחד – עם 26 שרים לפחות – והעלות לציבור תגדל במאות מיליוני שקלים.

השותפות הקואליציוניות הסכימו לשנות את חוק יסוד הממשלה, לאחר שבשנת 2009 היו בממשלה 30 שרים ו-9 סגני שרים.

בשנת 2013 התעקשה מפלגת יש עתיד לשנות את המצב והביאה להגבלת מספר השרים ל-18, אולם כבר בקדנציה האחרונה ההגבלה הוקפאה בהוראת שעה, וזאת בכדי לאפשר לממשלה לצאת לדרך עם 21 שרים.

לפי הדיווח בחדשות 12, הדרישה מראש הממשלה היא למנות שרים ללא הגבלה, ולעגן זאת בחוק יסוד כך שלא יהיה צורך להביא את המינויים לאישור הכנסת בכל פעם שיבקשו לחרוג מהמספר הקבוע בחוק.

לצד זאת, הממשלה צפויה לאשר ‘חוק נורווגי מורחב’, במסגרתו בכל מפלגה שני שרים יוכלו להתפטר מתפקידם, ולהכניס שני חברי כנסת נוספים במקומם כל עוד הם מכהנים כשרים.

ביום שישי נפגש ראש הממשלה נתניהו עם ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מאיחוד מפלגות הימין כדי להמשיך במגעים הקואליציוניים. הרשימה הדתית צפויה לקבל שתי מקומות בקבינט המדיני ביטחוני.

לפי שעה נתניהו לא מעניק לסמוטריץ’ את תיק המשפטים וככל הנראה הציע לו את המשרד לביטחון הפנים עם אפשרות מסוימת להעביר רפורמות במערכת המשפט.

השארת תגובה