בית כנסת תורני חדש בפסגת זאב

בעקבות הגידול הרב במספר התושבים החרדים בשכונה, נחנך בית כנסת חדש בעידוד וברכת רבני השכונה

התקדמות בניה בפרויקט של יורו ישראל בפסגת זאב צילום יורו ישראל
התקדמות בניה בפרויקט של יורו ישראל בפסגת זאב צילום יורו ישראל

במעמד המונים רב רושם נחנך בית הכנסת המרכזי של פסגת זאב – צפון, הצמוד לשכונה הוותיקה נווה יעקב, בנשיאות ובברכת רבני השכונה הרה"ג צבי וובר והרה"ג יצחק שלמה זילברמן, בהשתתפות נציגי הציבור של 'דגל התורה', ובנוכחות רבנים ואישי ציבור.

הצורך עלה עקב זרם גובר והולך של ציבור בני תורה איכותי אל השכונה. מאות אברכים בני תורה המגיעים בשנים האחרונות לאזור, וזאת כהמשך רצף ההתחרדות של שכונת נווה יעקב, רבים בחרו לרכוש דירות דווקא בשכונה הצמודה פסגת זאב – צפון, עקב המחירים הזולים מנווה יעקב מחד, ואיכות החיים המשופרת מאידך, הנובעת מתוך הנתונים הפיזיים המיוחדים בשכונה, בנייה חדשה ואיכותית, פארק רחב ידיים המושך מבקרים מכל רחבי העיר, לצד גינות משחקים רבות בצמוד לבנייני המגורים, ריאה ירוקה מהבודדות בעיר המשלבת ערכי נוף ומגוון חי וצומח ייחודי במינו, הצמידות לעורקי התחבורה הראשיים באזור והרכבת הקלה, וכל זאת לצד מוסדות החינוך מפותחים ואיכותיים בשכונה עצמה ובנווה יעקב הצמודה.

יצוין כי ציבור בני התורה הנוהר אל השכונה מאופיין בתמהיל מגוון במיוחד, של זוגות צעירים לצד משפחות ברוכות ילדים, בוגרי ישיבות פוניבז' לצד בוגרי ישיבת חברון, עמלי תורה לצד תומכי תורה.

בעקבות כך התגברה הדרישה לבית כנסת ייעודי לציבור בני התורה, שעד היום נאלצו להתפזר בין בתי הכנסת של נווה יעקב לבין בתי הכנסת של הציבור המקומי הוותיק. הדרישה נענתה בידי האברך המסור הרב זיידל שהתמסר ללא ליאות לרומם את בית ה', ובניצוחו הוכשר מבנה זמני, שיענה על הצרכים המיידים של הציבור.

רבני השכונה שנשאו את משאם במעמד המרומם העלו על נס את ההירתמות הציבורית הנרחבת להגביר חילים לקדושה, וציינו בהתפעלות את הקהילה האיכותית שהתגבשה בשכונה, ואת היותה מוקד משיכה למשפחות רבות המחפשות שכונה איכותית מבחינה רוחנית וגשמית. ואף הביעו את תקוותם כי במהרה יימצא משכן קבע לבית הכנסת שיהווה מגדלור רוחני לסביבה כולה.

גורמים הבקיאים בנתונים מציינים, כי התעצמות הציבור החרדי בשכונה זו היוותה גורם שובר שוויון בבחירות האחרונות לראשות העיר, מאחר והשפעתו של הציבור החרדי בשכונה ופעילותם של פעילי 'דגל התורה' בשכונה הובילו לנתוני ההצבעה שהוגדרו כ'הפתעת הבחירות', עקב התמיכה הגבוהה והלא צפויה בראש העיר החדש משה ליאון.

תגובה אחת
  1. משה לאון
    תתחיל לתת כספים לטובת התושבים החילוניים בפסגת זאב ולא רק לטובת הדתיים
    אתה גורם לנתק ופילוג
    תתחיל להתעשת כבר

השארת תגובה