לקראת מהפכת התחבורה בירושלים: מחמאות

התחבורה הציבורית בירושלים עומדת בפני כניסת מפעילים חדשים והכפלת הפעילות • מי ששקוע עד צוואר בסוגיה הוא מחזיק תיק התחבורה דוד זוהר • "נכנס לחדר ואיתו כריזמה סוחפת: מנצחים את הבירוקרטיה"

רכבת או אוטובוס?
רכבת או אוטובוס?

בעוד מספר חודשים תעבור מערכת התחבורה הציבורית בירושלים שינויים משמעותיים, זאת לאור כניסת מפעיל תחבורה ציבורית חדש. מי שיושב בצומת דרכים הקריטית לעתיד התחבורה בירושלים הוא חבר המועצה דוד זוהר (דגל התורה) שזוכה לשבחים רבים, גם מקרב הציבור החילוני.

המכרזים שהוציא משרד התחבורה אמורים להעביר חלק מהקווים הקיימים לשני מפעילים חדשים ובעיקר להוסיף, כמעט להכפיל, את השירותים הקיימים. מדובר במהלך רחב שנעשה לאחר שנים שמערכת התחבורה הציבורית מקרטעת ונתקלת בביקורת רבה. עד כה טרם פורסמו שמות הזוכים במכרז.

מתוקף תפקידו כמחזיק תיק תחבורה, נכנס חבר המועצה דוד זוהר לעבי הקורה ומנהל ביד רמה את ההכנות למעבר הצפוי.

השבוע הוא זכה למחמאות מיו"ר המנהל הקהילתי גנים בירושלים, מחמאות שהפנו אלומת אור לפעילותו של זוהר שנעשית תמיד מאחורי הקלעים ובשקט אופייני.

"הוא נכנס לחדר ואיתו כריזמה ואנרגיה סוחפת. מדביק אותנו בהתלהבות שלו לראות איך מנצחים את הבירוקרטיה ואיך משפרים את התחבורה הציבורית בירושלים", כתב נתנאל פישר, יו"ר המנהל הקהילתי. "קבלו את חבר המועצה הטרי דוד זוהר מיהדות התורה, מחזיק תיק תשתיות ותחבורה (תושיה)".

פישר תיאר את השתלשלות הפגישה וביקש מתושבי קריית מנחם, עיר גנים וגבעת משואה, לתת את חלקם ולמלא סקר דרכו יעבירו את הצרכים והבקשות שלהם.

פנינו לחבר המועצה דוד זוהר ובקושי הצלחנו לחלץ ממנו את הדברים הבאים: "אם קיבלנו כזו הזדמנות חד פעמית לשנות את מצב התחבורה הציבורית בירושלים – אנחנו חייבים לנצל אותה כדי למצוא מקסימום פתרונות. בגלל זה אני נפגש כל הזמן עם כל המינהלים הקהילתיים, נפגש עד כדי מתחנן לפגישות… חשוב לשמוע את הבקשות, לבדוק האם נעשה מספיק, לקיים שיתופי פעולה, ולבדוק מה הפערים".

השארת תגובה