בני ברק: 4,500 דו"חות בוטלו

הדו"חות המצולמים ירדו בצורה חדה ומדהימה מ-6,000 דו"חות ברבעון ל-1,500 בלבד • כל זאת בזכות הארכה של זמן ההמתנה מ-2 דקות ל-3 דקות

מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה

ירידה חדה במתן דו"חות של 4,500 דוחות, מתוך 6,000 ברבעון האחרון של השנה בעקבות הארכת משך זמן העצירה ברחוב השומר – כהנמן ל-3 דקות, פרי מאמציו של חבר המועצה ניר אריאל, דבר שהפחית 75% אחוז מסך הדו"חות. מה שהתחיל כזריקת עצם להרגעת הרוחות לחבר האופוזיציה של תוספת דקה בלבד הביא לשינוי אדיר שהפתיע את כולם.

כזכור לפני מספר חודשים הודיעה העירייה על הארכת משך זמן העצירה ברחוב השומר משתי דקות לשלוש דקות, עד למתן דו"ח שהיה מגיע ישירות בדואר. בנוסף החל מהשעה 23:00 תופסק נתינת הדו"חות.

כאמור השבוע הגיעו נתוני הדו"חות על הרבעון האחרון, והתברר כי ארכת הדקה הביאה להפחתה דרמטית של שלושת רבעי מהדו"חות! כאשר ברבעון הקודם סך הדו"חות עמדו על למעלה מ-6,000, ואילו ברבעון הנוכחי הייתה ירידה חדה לסך של 1,500 דו"חות בלבד.

ככל הנראה, הדקה הבודדת הזו נתנה מרווח סביר של עצירה והתארגנות מהירה ללא הפרעה משמעותית לתנועה, כך שהושגה המטרה ללא אכיפה מוגזמת ומה שמלמד שהרבה מהסבל וחוסר הצדק יכול היה להימנע.

חבר המועצה ניר אריאל מספר ל'קו עיתונות': "מהרגע הראשון היה ברור שאי אפשר לבטל את המצלמות לגמרי, היעד שלנו היה להאריך את זה ל-5 דקות, לבסוף התפשרו איתנו לדקה אחת בלבד הארכה, האמת, שבהתחלה יצאנו מאד מאוכזבים שרק דקה אחת נוספה, אך כשהתבררו הנתונים, שנחסכו 4,500  דו"חות לאנשים עמילי יום שלכל הדעות מדובר בדו"ח שאינו מוצדק. זה הישג עצום. מדובר בדו"ח לא קטן בכלל, שנופל על התושבים בהפתעה בשעה שלפעמים מדובר בהתארגנות ועצירה רגעית, אני שמח שראש העיר מטה אוזן קשבת לפניות ולמאמצים שלנו, וב"ה קידמנו גם את הדבר הזה למשהו שפוי ומציאותי יותר. מבחינתי זו הזדמנות להודות לראש העיר הרב אברהם רובינשטין וללמד שהתפשרות ושיתוף פעולה בין אופוזיציה וקואליציה יכול להביא הרבה ברכה לתושבי העיר".

עוד הוסיף אריאל "אפשר ללמוד מכך שיעור לחיים, שצריך לפעול ולשמוח בכל שינוי, קטן ככל שיהיה כי אין מי  שיכול לחזות את עוצמת התוצאות שלו".

השארת תגובה