אלוף יואל סטריק, הכירו את מפקד זרוע היבשה של צה"ל

חילופי מפקדים בזרוע היבשה של צה"ל
חילופי מפקדים בזרוע היבשה של צה"ל

אמש נכנס לתפקידו מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק.

טקס החילופים נערך באתר ההנצחה "יד לשריון" בלטרון, במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף יואל סטריק, שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד פיקוד הצפון, יחליף בתפקידו את מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ועתיד לפרוש מצה"ל לאחר 37 שנות שירות.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "צה"ל הפך לצבא המסוגל לנהל מלחמה מהירה וניידת בשילוב חיל אוויר עוצמתי, כוחות ממוכנים ועוצבות שריון גדולות. כמו אז, כך גם היום, אנו נדרשים לשינוי והתאמת כוחו של צה"ל. המזרח התיכון השתנה לבלי היכר, מאפייני זירות הלחימה השתנו, ואתגרים פשטו ולבשו צורה חדשה. חובתנו לאחוז בידינו האחת את דגל המוכנות ובשנייה את דגל ההשתנות. השינויים בשדה הקרב מחייבים את הפעלת התמרון- לאיתור והשמדת רקטות, לאיתור ופגיעה בנכסים ואמל"ח ובהשמדת אויב. זהו אויב אשר פועל בתוך המרחב האורבני, עושה שימוש באוכלוסייה אזרחית כמגן עבורו והופך את בתיהם לקני טרור. תקפנו בעוצמה מאות מפקדות ותשתיות צבאיות. במרחב האורבני, תוך פגיעה בפעילי הטרור ובבניינים שבחסותם חשבו להמשיך לפעול. קובי, תחת פיקודך המסור לא חדלת מלקדם צעדים משמעותיים רבים נוספים וביניהם: הטמעת שלביה הראשונים של תפיסת "יבשה באופק" לשיפור לוחמת היבשה המודרנית, יישום תכנית האימונים החדשה לחיזוק מוכנותם של לוחמי החוד בשגרה ובחירום, התאמת צוותי הקרב החטיבתיים לצורת הלחימה העתידית, וחיזוק כשירותו של צה"ל הן בפיתוח הכשרות המפקדים בבתי-הספר לפיקוד ושליטה. הרשימה עוד ארוכה וכך גם אתה ראוי לרשימת תודות ארוכה. קובי, אני מרשה לעצמי להגיד לך שאתה חבר ובן מחזור. הייתה זו זכות לצעוד אתך כתף אל כתף. צה״ל לא שוכח שאתם במפקדת הזרוע מקדמים פעולות ראויות להערכה. יואל, אתה קצין מוכשר ומנוסה מבצעית. אתה מקבל היום לידיך את מושכות הפיקוד על זרוע היבשה ואיתם אחריות כבדה. האחריות להמשיך את תהליכי ההשתנות של הזרוע נוכח אתגרי העתיד, ובה בעת לשמור על רף גבוה של כשירות ומוכנות. היום, בשעה שאנו מתחילים פרק נוסף בסיפורה של זרוע היבשה, עלינו לזכור כי רק צבא חזק, קטלני ומרתיע המוכן לכל תרחיש, יבטיח את בטחון מדינת ישראל ויאפשר את המשך היותה מדינת עצמאית ומשגשגת".

מדברי מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף קובי ברק: "היום מגיעות לסיומן שלוש שנים בהן פיקדתי על זרוע היבשה, ו-37 שנות שירות בצה"ל. אני גאה על כך שאנשי הזרוע, אתם העומדים לפניי ואלו שלא פה, רלוונטיים היום יותר מתמיד. אתם נמצאים בגזרות עם הלוחמים, משתתפים בפועל באתגרים מבצעיים, חיים את יחידות הקצה ומבינים שהם עיקר עיסוקנו. אתם מייצרים פתרונות הדרכתיים, תשתיתיים, טכנולוגיים ולוגיסטיים כאן ועכשיו, במקביל למאמץ המתמיד לבניין כוח ארוך טווח מתקדם ורלוונטי. אני גאה על כך שהזרוע התייעלה מאד, צמצמה אזורי תפקוד כפולים ובזבוז משאבים. זרוע המתכננת את ההווה והעתיד בצורה מקצועית, בראיה רחבה תוך שילוב מודלים מבצעיים וכלכליים חדשניים בהנעת ארגון שהוא כמעט חצי מגודלו של צה"ל בבניין הכוח. אני גאה על שיתוף פעולה עם חבריי מפקדי הפיקודים. התקדמנו ביחד בבניין הכוח של האוגדות, החטיבות והגדודים. פתרנו אזורי אי-הסכמה וקיבלתם כמובן וכברור את סמכותה של זרוע היבשה בבניין הכוח. אני גאה על אופן הפעולה ויחסי הגומלין ביני ובין מפקדי הזרועות והאגפים. בצד תחרות בריאה על משאבים, הבנתם היטב את חשיבות התמרון היבשתי. הפניתם תשומת לב ועשייה אמיתית לכך שהקרב היבשתי יהיה קטלני יותר, מודרני, רב-זרועי ורב-ממדי. ועל כך אני מודה לכם. ביצענו שינויים רבים, אנחנו מבינים היטב את האתגר שהאויב מציב בפנינו. יודעים לאן צריך להתקדם כדי לנצח בכל קרב, בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים. בערבו של יום, עת השמש שוקעת מעבר לעמק איילון, בפתחם של יום הזיכרון ויום העצמאות, אני עומד ליד קיר השמות הנשען על הרי ירושלים בו חקוקים שמות מפקדיי, פקודיי וחבריי הנצחיים. אני מסיים את משמרתי. מודה על ההזדמנות, נתרמתי רבות, מקווה שגם תרמתי".

מדברי מפקד זרוע היבשה הנכנס, אלוף יואל סטריק: "בהתרגשות רבה, בתחושת שליחות ובהוקרת תודה, אני מקבל עליי היום את הפיקוד על זרוע היבשה של צבא ההגנה לישראל. זרוע היבשה- זאת אשר יכולתה להשתנות בהתאם לאתגרי העתיד חשובה כל-כך; זאת אשר מוכנותה ליום פקודה מהווה נדבך מכריע בכשירותו של צה"ל כולו; זאת אשר עוצמתה תבטיח את עליונותנו במערכה הבאה. פנינו לשינויים- לא שינוי לשם שינוי, אלא שינויים הנובעים מהשתנות באופי הלחימה, שמטרתו התאמה מירבית של הזרוע לאתגרים, תוך שילוב זרועות עם שותפינו מאמ"ן, אגף התקשוב, חיל האוויר, חיל הים והפיקודיים המרחביים. נבטיח כי כוחות היבשה ערוכים היטב ליום פקודה בהתראה קצרה, ובמקביל נשקוד על גיבושו של התמרון הרב-זרועי לעשור הקרוב. חיילי זרוע היבשה ומפקדיה, אני גאה לקבל היום את הפיקוד עליכם. אנחנו מתחילים היום מסע מזורז ומשותף. אנו ניצבים בפתחה של תכנית רב-שנתית חדשה ועל סף תקופה מאתגרת בכל זירות המלחמה. אל מול אלו נידרש כולנו לשנס מותניים ולתת את המיטב. אני סומך עליכם. קהל נכבד, מחר בערב תרכין מדינת ישראל את ראשה ותוריד את דגליה לחצי התורן, בהתקדש יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בחלוף יום הזיכרון, שוב יימלאו רחובות הערים בצהלות יום העצמאות. גם היום, במעמד חגיגי זה, נזכור את אלו אשר שילמו בחייהם את מחיר עצמאותנו ונישא תפילה כי במעשינו ובהתנהלותנו נהיה ראויים לקורבנם הכבד. תודה לכולכם – ובהצלחה לכולנו!"

אלוף קובי ברק נולד בשנת 1964 והתגייס בשנת 1982 לחיל "השריון", בו כיהן בשורת תפקידי פיקוד.

1995-1997 –שימש כמפקד גדוד "סער".
1997-1999 – שימש כקצין האג"ם של "עוצבת געש".
1999-2000 – שימש כמפקד חטיבת המילואים "מרכבות הפלדה".
2000-2002 – שימש כמפקד המרכז לאימונים טקטיים.
2002-2004 – שימש כמפקד "עוצבת עקבות הברזל".
2004-2006 – שימש כראש מחלקת מבצעים בחטיבת המבצעים.
2006-2007 – שימש כראש מטה פיקוד המרכז.
2007-2009 – שימש כמפקד "עוצבת הבשן".
2010-2012 – שימש כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים.
2012-2016 – שימש כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.
2016-2019 -שימש כמפקד זרוע היבשה.

אלוף קובי ברק בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת באר שבע ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

אלוף קובי ברק נשוי ואב לשלושה.

השארת תגובה