ביטוח דירה ונזקי מים

ביטוח מבנה יכול לכלול גם את ביטוח התכולה. יש לשים לב כי הביטוח של המבנה נועד לאפשר לא רק מימון התיקון של נזקים קלים יחסית, כמו תריס שנשבר על ידי פורץ

נזקי מים, שאטרסטוק
נזקי מים, שאטרסטוק

ביטוח דירה הינו הביטוח ששומר על הנכס היקר לכולנו ביותר (מבחינת שוויו בכסף): הבית שלנו. זהו ביטוח שאחראי לשפות אותנו, כלומר לפצות בכסף, במידה שהבית או הדירה ניזוקים מסיבות שונות. הביטוח חשוב ביותר לבעלי בתים ולבעלי דירות, שרכשו בית במיטב כספם. הוא חשוב בין אם מתגוררים בבית ובין אם משכירים אותו. לפני שחותמים על חוזה הביטוח חשוב לשים לב לפרמטרים הבאים, מול חברת הביטוח:

  • סוגי הכיסויים – למבוטחים מגיעים כיסויים שונים המגיעים לכם בביטוח דירה. עליהם נרחיב בהמשך הדברים.
  • רמת הכיסוי שמגיעה לכם, בהתאם לסוגי הנזקים השונים – כלומר מהו הפיצוי המקסימלי שמגיע לכם, במונחי כסף, במקרה של התממשות נזק.
  • השתתפות עצמית – האם יש השתתפות עצמית ומה גובהה. זו השתתפות שיש לשלם, כאשר מתרחש אירוע ביטוח (מקרה ביטוח), כלומר הבית נפרץ, נשרף חלילה וכדומה.
  • פרמיה חודשית – מהו הסכום שאתם צריכים לשלם מדי חודש, בתמורה לביטוח ולסך הכיסויים שאתם מקבלים במסגרת הביטוח.
  • רמת השירות – חשוב מאוד לוודא שנציג יוכל לעמוד לרשותכם בהקדם, כאשר עולה הצורך בכך. חשובה המקצועיות של נציגי הביטוח והאופן שבו הם מטפלים בכם, ברגעים הלא פשוטים (למשל כשיש הצפה בדירה).

ביטוח המבנה והתכולה

מרכיב מאוד חשוב הקיים בביטוח דירה הינו הכיסוי של נזקים שעלולים לפגוע במבנה עצמו. יש לשים לב כי הביטוח של המבנה נועד לאפשר לא רק מימון התיקון של נזקים קלים יחסית, כמו תריס שנשבר על ידי פורץ. הביטוח של המבנה נועד להעניק ראש שקט גם למידה וחלילה יתקיים נזק כבד ומשמעותי מאוד. נזק שעלות תיקונו עלול להגיע לסך של עשרות או מאות אלפי שקלים. הצפות, שרפות, שיטפונות, אלו נזקים שיכולים לגרום לקריסה כלכלית במידה ואין ביטוח דירה או נזקי מים.

על כל זאת יש להוסיף כי ביטוח מבנה יכול לכלול גם את ביטוח התכולה. בפרט, ביטוח שמעניק פיצוי במידה ונגרם נזק לחפצים יקרים. בכל בית יש חפצים בעלי ערך רב, למשל תכשיטים, מכשירים חשמל שונים, אופניים חשמליים. יש לשים לב לגבי אופניים חשמליים שמאוחסנים מחוץ לדירה, ניתן לבדוק עם חברת הביטוח האם קיים כיסוי גם לכך. במידת הצורך ניתן לרכוש כיסוי מתאים וכן אף ביטוח לזמן של תאונה. ככלל, הערכת התכולה בדירה נעשית על ידי שמאי שמעריך את השווי. אם רוכשים ביטוח חלקי, שלא מכסה את הערך הכולל, גם הפיצוי שיתקבל במקרה הצורך, יהיה חלקי בלבד.

הביטוח ששומר מנזקי המים

סעיף מאוד חשוב אשר ניתן לצרף אותו לתוך ביטוח הדירה הינו סעיף המדבר על נזקי מים. נזקי מים, יש לדעת, יכולים להיות מכמה סוגים. למשל צינור שהתפוצץ, נזילה מהגג, שיפון. פיצוץ בצינור: נזק מסוג זה מחייב ביצוע פעולות שונות שיביאו לתיקון הצינור ולפעמים גם לשיקום נזקים נוספים שקרו בדירה או בבית, בשל נזקי המים. חשוב לשים לב כי פיצוץ של צינור שקורה מחוץ לדירה הינו באחריות וועד הבית. ביטוח של הבניין עצמו לא יכסה נזקים שאירעו בשל פיצוץ צינור בתוך הדירה ולכך אחראים אך ורק בעלי הדירה עצמם. למי שרוכש ביטוח, אם ישנו פיצוץ בצינור שבבית, קריאה לחברת הביטוח תאפשר את מימון הוצאות התיקון וזה בהחלט חשוב.

נזקי מים עשויים להתרחש גם במצבים אחרים, מלבד פיצוץ בצינור. למשל, הצפות ושיטפונות. מזג אוויר סוער וסופות עזות עלולים לגרום להצפות של בתים הנמצאים בקרבה לנחלים ובאזורים נמוכים. בשל מזג האוויר שיכול להיות הפכפך מאוד, בכל רכישה של ביטוח דירה חשוב לוודאי שישנו כיסוי מתאים, בסעיף נזקי מים – הצפות, שיטפונות, פיצוץ בצנרת וכן הלאה. כדאי לבדוק עם חברת ביטוח מבעוד מועד מה עושים ולמי פונים במידה ונזקי מים מתרחשים. יש מצבים שבהם הפניה היא לחברת תיקונים או שרברב, מתוך רשימה סגורה שקיימת בידי חברת הביטוח (שרברבים בהסכם). ישנה אפשרות להזמין שרברב אחר, במידה והדבר תואם מראש עם חברת הביטוח. תמיד בדקו עם חברת הביטוח מהי המשמעות מבחינת פרמיה וגם מבחינת ההשתתפות העצמית.

פריצה, שריפה ורעידות אדמה

ביטוח דירה מכסה נזקים שונים אשר מתרחשים במגוון מצבים, כגון נזק לדלת במקרה של פריצה או נזק לתריסים במקרה של סופת ברד קשה. בנוסף, ביטוחי דירה יכולים להעניק פיצוי כספי גם אם גורם כלשהו ניזוק בשעה שהתארח בביתכם. למשל ישנו כיסוי צד ג', כך שאם עוזרת הבית שלכם מעדה ושברה את הרגל, חברת הביטוח תשלם אם היא תובעת מכם כסף רב.

חשוב לא פחות, להיערך לקראת אפשרות של נזק מאוד משמעותי שעלול לפגוע בבית או בדירה באופן חסר תקדים. ביטוח דירה יכול לכלול כיסוי למקרה של שריפה וכן למקרה של רעידת אדמה. שני מצבים אלה אולי נדירים, אך בכל זאת קרו ויכולים לקרות גם בעתיד. רק תארו לעצמכם את העלות שנדרשת על מנת לשקם בית לאחר שריפה או אם חלילה תתרחש רעידת אדמה קשה בישראל (דבר שהמומחים חוזים שיתקיים בשלב מסוים בעתיד). ביטוח דירה ונזקי מים – שומר עליכם מכל הכיוונים.

 

השארת תגובה