האם מידע התגלגל מ'שוברים שתיקה' לחמאס?

בעד כאן חושפים תיעודים נוספים בהם מוכח כי תחקירני שוברים לא מתעניינים בזכויות אדם בלבד, אלא במודיעין צבאי. גלעד אך מנכ"ל עד כאן "לברר לאן מתגלגל כל המידע הרגיש הזה"

ארגון עד כאן חושף תחקורים נוספים המבוצעים ע"י ארגון שוברים שתיקה, ומעלה שאלה קשה: לאן מתגלגל כל המידע אותו אוספים פעילי שוברים שתיקה על פעילויות צה"ל?

בתחילת הסרטון מציג ארגון עד כאן את חשיפת הכוח הישראלי שביצע פעילות מבצעית בעומק עזה לפני כחצי שנה. לפי התיאור של חדשות כאן 11 "כוח מיוחד שמנה מספר מצומצם של לוחמי קומנדו, פעל בהסוואה תחת כיסוי בעומק הרצועה. אבל אז משהו השתבש, והכוח המיוחד התגלה".

בהמשך הסרטון חושף ארגון עד כאן תיעוד שחלקו נחשף כאן לראשונה, מתחקיר שערך רון זיידל משוברים שתיקה לר' מארגון עד כאן, חייל משוחרר. ר' בא למסור עדות על שירותו ביו"ש , אך מהר מאוד השאלות גולשות לפעילות צה"ל בעומק עזה, כפי שתועד בסרטון.

בין היתר שאל זיידל את ר' "אמרתם שעשיתם פעילות נגד המנהרות, מעבר לזה עשיתם עוד פעילות? עבודה על מנהרה? אני מתכוון.. מנהרות בתוך עזה".

זיידל ממשיך ושואל את ר' "מי נכנס לתוך הגדר? היו טנקים בגזרה? מה הם עשו שם? זאת אומרת, נכנסו כלים כשצה"ל חצו את הגדר".

בהמשך מגיע זיידל לנושא המארבים "יצא לכם לעשות מארבים חוצי גדר? כאילו בעומק עזה?.." .

גלעד אך, מנכ"ל ארגון עד כאן מחדד את השאלה "ברור שארגון שוברים שתיקה אוסף מודיעין צבאי מסווג על צה"ל, השאלה היא לאן המידע הזה מגיע? השאלות המתועדות בסרטון ונשאלות בתחקורים של ארגון שוברים שתיקה לא קשורות כלל לזכויות אדם ולהתנהלות צה"ל ביו"ש".

עוד הוסיף אך "למה שוברים שתיקה רוצים לדעת על פעילויות של צה"ל בעומק עזה? על דרכי הגילוי של מנהרות? מיקומי הטנקים על הגדר מול עזה? ועוד אינספור שאלות מסווגות. האם רשויות המדינה לא מחויבות לברר לאן מתגלגל כל המידע הרגיש הזה, אשר נאסף מאלפי חיילים במשך שנים?

אנחנו ב'עד כאן' קוראים למערכות האחראיות על התחום לבצע את תפקידם, להגן על חיילי צה"ל ולהחזיר לציבור תשובה ברורה ומבוססת לאן עובר כל המידע המסווג הזה. לא ניתן יותר להסתתר מאחורי אמירה סתמית ש'אין עניין לציבור לחקור את הנושא'".

נזכיר כי לפני כשלוש שנים נחשף בערוץ 2 תחקיר על ארגון שוברים שתיקה, על פי תיעוד של ארגון 'עד כאן', ממנו עלה כי שוברים שתיקה אוספים מידע צבאי על צה"ל. לאחר מכן הגיש ארגון עד כאן תלונה למשטרה ולפרקליטות נגד שוברים שתיקה, תלונה שפרקליטות המדינה דחתה. ארגון 'עד כאן' המשיך וערר על החלטת הפרקליטות ליועמ"ש, וזה פסק לאחרונה כי יש לצדד בהחלטת הפרקליטות ולא לפתוח בחקירה משום "חוסר עניין לציבור".

השארת תגובה