כך נפל העיתונאי ב'פח' – מנגל בצפירה

בכל שנה מחדש, ביום השואה וביום הזכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, עטים שונאי החרדים כנץ מורעב על מי שנדמה כחרדי ונדמה כ'חוגג' – מה קרה כשהצלם גילה את האמת?

'מנגל' זיכרון של פרוייקט דוסים בשנת 2014
'מנגל' זיכרון של פרוייקט דוסים בשנת 2014

הערב ישדר העיתונאי אמנון לוי תיעוד מ'חגיגה' בה נצפים לכאורה חרדים המתעלמים מצפירת ההתייחדות לזכר קדושי השואה כשהם 'מנפנפים'.

מדובר שוב בעליית מדרגה של הצגת שנאה כלפי כל מי שנראה כמשתייך על ציבור שומרי התורה במדינת ישראל.

רק לאחרונה, עמד אמנון לוי יחד עם תחקירנית תוכניותיו, דידי שור בפני בית המשפט. הם נתבעו על ידי רב שחלקיקי שיחה עימו שולבו בתוכנית אותה שידר אמנון לוי, כשלאחרי אותה תוכנית הצהירה התחקירנית על האידיאה שהנחתה אותה והרגשת ה'שליחות'.

אמנם בתביעה הראשונית, לא הצליח התובע לחייב את הצוות בדין, אלא שכשהגיעו לידיו הראיות הוא פתח בתביעה חדשה – לאמנון לוי היתה רק 'תשובה' אחת: מדוע לא הוצגו הדברים בתביעה הראשונית, כשהוא מתעלם מהטענות וההוכחות.

הרב שביקש להציב מראה בפני אמנון לוי ולא 'לזכות בדין', נאות להגיע לפשרה במסגרתה תרם גם הצד הנתבע תרומה לצדקה. הוא אף לא פירסם את דבר התביעה או ההסכם אליו הגיעו – כי הוא לא חיפש 'כותרות' בשונה ממי שאומנותו ומלאכתו היא יצירת כותרות, לעתים גם יש מאין.

לקראת התוכנית שתשודר הערב, כמובן שצוות התוכנית המעוניין במטרה אחת: רייטינג שמה, הפיצו סרטון תיעוד קצרצר והבטיחו תוכנית פיקנטית להערב.

הרשת געשה, גולשים חרידם הציגו תיעודים מקבילים של חילונים החוגגים בשעת הצפירה. אחרים הזכירו שכשמדובר בקדושי השואה אי אפשר לטעון כי החרדים מזלזלים בכבוד הקדושים.

יש להסיק כי הטענות שעלו בעבר על זילות ביום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה, גם לא נבעו מבורות או חוסר הבנה כי אם משנאה יתירה.

גם בפעולות האיבה נרצחו על קידוש השם לא מעט מבני המגזר החרדי, חוסר החיבור אל הצפירה או אל יום אבל בחודש האסור באבל – לא נובע מזילות. אלא שכשהכותרת עוסקת ב'חללי צה"ל' הצליחו הכותרות לטשטש את העובדות ולשסות את הציבור הישראלי בשומרי התורה כאילו מזלזלים הם בחללים הקדושים.

כעת מדובר בעליית מדרגה חמורה בשנאה, כאילו שומרי התורה מזלזלים בקדושי השואה – שמא תאמרו 'מכחישי שואה' הם החרדים.

ניתן להאמין כי בתוכניתו יציין אמנון לוי כי ' חשוב לומר, כי נתפסו בודדים אחרים שאינם חרדים, שגם הם לא כיבדו את הצפירה'…. אצל החרדים הוא יציג זאת כשיטה – דווקא בערב יום השואה, דווקא בדקת הצפירה, ייצאו החרדים ב'המוניהם' לעשות 'על האש'.

לכן, חשוב להיזכר דווקא עכשיו במעמד אותו ערכו 'פרוייקט דוסים' לפני 5 שנים דווקא בגן 'סאקר' – מוקד התיעודים המכפישים.

התקבצו להם קובצת פעילים חרדים בגן סאקר סביב מנגל, דקות לפני הישמע הצפירה…. הצלם שזיהה אותם ממרחק, ציחצח את עדשת מצלמתו והתכונן לרגע הנכסף כשהוא נרגש וקצב ליבו מתקתק ועולה…. ככל שהתקרבה הצפירה, התקרב חרישית כמעט זחל לעבר החרדים 'מחללי היום'…

ברגע הצפירה, כיוון הצלם את עדשתו ואכזבה נוראית פשטה בכל גופו: במנגל שכנו נרות נשמה אותם הדליקו הפעילים כשהם קוראים יחדיו פרקי תהלים…..

שבוע קודם לכן, בערב יום השואה, גם ניסה עיתונאי כתב אתר 'וואלה' לספר על 'החרדים' שערכו מנגל ביום האבל הלאומי – גם אז הציגו עיתונאים תיעודים של חילונים משחקים בכדורגל בשעת הצפירה או בשאר פעילות פנאי.

כנראה, שהתייחדות ואבל, אצל חלק ממובילי דעת הקהל, היא דווקא בקיטוב ושיסוי.

השארת תגובה