נתניהו: "תיאסר כניסת פלסטינים לאירוע הזיכרון"

המארגנים בתגובה: "מצער ומקומם לראות איך משרד הביטחון לא רק מפנה עורף לפעילויות המקדמות שותפות ושלום, אלא גם נוהג בבוז כלפי משפחות שכולות המבקשות לזכור את יקיריהן במסגרת משותפת"

הריסת בית מחבל
הריסת בית מחבל

כמדי שנה בערב יום הזיכרון נערך בתל אביב כנס זיכרון משותף של ישראלים ופלסטינים.

הכינוס מתקיים על ידי ארגון "לוחמים לשלום" המגבש ישראלים ופלסטינים שלקחו חלק פעיל במעגל האלימות באזור.

כעת מאשימים בארגון, כי המדינה מסרבת לאפשר לפלסטינים שהוזמנו ומבקשים להשתתף בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני המשותף להיכנס לתחומי ישראל.

על פי הדיווח ב"הארץ", הרי שכניסת הפלסטינים נאסרה בהנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוא גם שר הביטחון. אלא שבלשכת נתניהו סירבו להתייחס לטענות.

על פי הדיווח, הוגשו כ- 181 בקשות לאישורי כניסה באמצעות מארגני הטקס – תנועת 'לוחמים לשלום' ו'פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני' אלא שכולן נדחו בנימוק,"הבקשה מסורבת מאחר ויש סגר בערב יום הזיכרון".

אלא שלדברי המארגנים, בכל שנה מוטל סגר אך בכל השנים הותר לפלסטינים להיכנס לישראל ערב הטקס.

מלוחמים לשלום מסרו בתגובה, "כמה צפוי אך מצער שבמשרד הביטחון לא למדו דבר מלקחי השנים האחרונות, כולל לא את החלטת בג"ץ משנה שעברה. רבים מהמסורבים נכנסים לישראל באופן שוטף וחוקי לאורך כל השנה, ומשתתפים בפעילויות השונות של הארגונים ובמפגשי הדיאלוג שלנו".

"מצער ומקומם לראות איך משרד הביטחון לא רק מפנה עורף לפעילויות המקדמות שותפות ושלום, אלא גם נוהג בבוז כלפי כל אותן משפחות שכולות המבקשות לזכור את יקיריהן במסגרת משותפת המציעה אופטימיות ועתיד משותף".

לוחמים לשלום היא תנועה שהוקמה בשנת 2005 על ידי קבוצת ישראלים ופלסטינים אשר, לדבריהם, "לקחו חלק פעיל במעגל האלימות באזורנו: ישראלים כחיילים בצבא הגנה לישראל והפלסטינים כלוחמים למען חירותה של ארצם פלסטין מן הכיבוש הישראלי" והגיעו למסקנה "כי פתרון הסכסוך לא יושג באמצעים צבאיים על ידי אף אחד מן הצדדים". כך ע"פ ויקי.

השארת תגובה