מתחדשים: תזונה בריאה, מזינה וטבעית

שרית עזריאל מחוות הבריאות מצפה אלומות, המקום שחייבים להגיע אליו לפחות פעם בשנה לניקוי גוף ונפש, מספרת לנו איך להתחדש אחרי החורף וחג הפסח ומעניקה לנו טיפים חשובים

עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

שגרה אכן עושה לנו טוב בכל הקשור לקיום הרגלים וביניהם הרגלי התזונה שלנו.

ישנם האנשים שגם בתקופה בה השגרה "נשברת", נמצאים בשליטה ובבקרה על איכות המזון שהם צורכים וכמותו וגם על הרגלי האכילה שלהם ומיישמים אכילה קשובה באופן קבוע וישנם אלה שמרשים לעצמם "לחרוג" מהרגלי התזונה ונהנים ממזונות שונים ובכמויות שונות בשונה מימי השגרה שלהם בידיעה שאחרי התקופה הזו יתחדש הכל.

תקופה זו, שאחרי חג הפסח היא תקופה מצוינת לשינוי הרגלים הקשורים לתזונה ולהרגלי האכילה שלנו ולאורח חיינו בכלל, מדוע?

כיוון שהקיץ בפתח וחוץ מאווירת ההתחדשות המורגשת שביכולתה לסחוף אותנו לבצע שינויים טובים, קיים גם עניין מזג האוויר שמשפיע מאד על היכולת והרצון שלנו לחולל שינויים שהם לטובת בריאותינו.

רוצים להתחדש? הרגלים – הקפידו על הרגלים טובים, הנה מספר רעיונות שיעזרו לכם:

  • סגנון האכילה- אכילה בכמויות מתונות, לעיסה מרובה, אכילה איטית ורגועה וזיהוי נכון של תחושת הרעב והשובע בכדי להימנע מאכילה מיותרת.
  • איכות המזון- הקפידו על בחירת מזון איכותי מבחינת ערכיו התזונתיים, הסיבים התזונתיים שהוא מכיל- כמה שיותר יותר טוב, והשתדלו לצרוך מזון אורגני ברובו או בכולו ומזון פשוט, טבעי ולא מעובד.
  • תכנון- התכנון הוא מפתח להצלחה בעניין הזה. תכננו מה את קונים ואיפה, מה אתם אוכלים ומתי ומה יכילו המקרר והמזווה שלכם, דאגו שיהיו אלה חומרי גלם איכותיים ומזינים.
  • גישת ה- 80/20% – אמצו רעיון או גישה בהם תאכלו 80% (ויותר מזה- מה טוב) תזונה בריאה, מזינה וטבעית שרובה או כולה מהצומח ואפשרו לעצמכם בחגים, מועדים, שבתות ואירועים מיוחדים ‘להתפנק’ ב 20% הנותרים שיכולים לכלול גם מזונות פחות מזינים או שנחשבים למזון פחות בריא. גישה לא קיצונית זו בעצם עוזרת להישאר במסלול הבריאותי לאורך זמן או לתמיד.
  • פעילות גופנית אירובית– פעילות אירובית מתונה מספר פעמים בשבוע תעניק לנו תחושת ויטאליות ואנרגיה, תחדש את סירקולציית הדם בגופינו וכמובן תשפיע בצורה חיובית וחיונית על בריאותי מבחינת סבולת לב ריאה, הורדת רמות סוכר וכולסטרול, איזון לחץ דם, הסדרת נשימה – ומעל ל 20 דקות אף תתרום לשריפת קלוריות משומן.
  • תזונה – הרעיון הוא מזון טבעי, צמחי, פשוט ושאינו מעובד
  • שתיה – אנחנו צריכים לאמץ משמעת שתיה שכן זה הבסיס לבריאות טובה. חשוב להתחיל את הבוקר עם שתיית מים חמימים בתוספת של ג'ינג'ר ולימון, ובשאר היום לשתות לא פחות מ כ- שמונה כוסות מים. הצטיידו גם בבקבוקים תרמיים עם חליטות מפנקות.
  • פירות וירקות – מומחים קבעו כי אדם שאינו צורך שישה סוגים של ירקות בצבעים שונים ביום וכ-3 מנות של פרי, אינו עושה את המינימום על מנת לספק לגופו את מה שדרוש לו בכדי לא לפתח מחלות ולחזק את מערכת החיסון. זה יכול לכלול סלטים חיים, ירקות מאודים/מבושלים, מרקים , שייקים וכו'.
  • קטניות – אהודות מאד בעולם המדע והרפואה בשל תרומתם העצומה לבריאותנו–עשירות בחלבון, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, תורמות מאד לתחושת השובע ודלות קלוריות. לפי מחקרים עלינו לצרוך כ- 3 כוסות קטניות מבושלות / מונבטות בשבוע. את רובן ניתן לשלב בתבשילי קדירה ומרקים טעימים להפליא.
  • דגנים מלאים – הנם המקור העיקרי שלנו לפחמימות טובות, מהן יפיק הגוף את האנרגיה הדרושה לו. כדאי להתאים את צריכת הקלוריות מפחמימות ע"י ייעוץ אישי ולבחור בסוג הטוב של הפחמימות המורכבות. למשל: דגנים מלאים המגיעים עם קליפתם- בקליפה נמצאים כל רכיבי התזונה החיוניים כדוגמת ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחומצות שומן וכמובן סיבים תזונתיים, אלה מעלים את ערכו התזונתי של המזון שלנו ומשפרים את תהליך עיכולו ואת השפעתו על רמת הסוכר בגוף.
  • אגוזים וזרעים – שילוב יומיומי שלהם בתזונה שלנו בכמות הנכונה, יעניקו לגופינו חומצות שומן בעלות תפקידים חשובים מאד בגוף. ביניהן אומגה 3 – שנמצאת בזרעי צ'יאה, אגוזי מלך וזרעי פשתן.

אם כן, לאחר שהחלטנו שאנחנו חוזרים לשגרת בריאות מאוזנת וטובה עלינו לתכנן את שגרת יומנו כך שנוכל ליישם בה את הכתוב לעיל.

סדנת ניקוי לציבור החרדי שתתקיים ב -12-16 במאי בשיתוף א-מחיה, סדנא כשרה למהדרין

https://www.alummot.co.il/detox-habad

 

השארת תגובה