דרעי סונט ביהדות התורה: "סמכתי על אחרים"

סיעת שס התכנסה ביומה הראשון של הכנסת ה-21 ויו"ר הסיעה אריה דרעי נשא דברים כשהוא מציג עמדה ניצית: תקציבי הישיבות נשחקו כי סמכתי על אחרים

אריה דרעי ואביגדור ליברמן
אריה דרעי ואביגדור ליברמן

דברי יו"ר שס, אריה דרעי בישיבת הסיעה: "זו הכנסת ה-11 ששס מכהנת בה. 35 שנה ששס מכהנת בצורה רציפה וגם הפעם למרות התחזיות הלא מעודדות ואפילו אחרי ההצלחה בבחירות האיזוריות המשיכו עם הסקרים. ברוך ה׳ הצלחנו. שס היא המפלגה השניה בגודלה בקואליציה והשלישית בכנסת.

אנחנו התחלנו מו״מ קואליציוני. מיניתי צוות מקצועי בראשות הרב אטיאס. אנחנו עושים את המו"מ בשקט, בלי איומים ובלי נסיעות לחול. היחסים שלי עם נתניהו הם מעולים בכדי להתנהל מולו ישירות. תמכנו בנתניהו מתחילת הדרך, כך הבטחנו לבוחרים וכך אנחנו מאמינים. רוצים להמשיך את השותפות הזו ולא לרוחי את כל ההתנהלות בתקשורת והפרחת איומים. זה לא מכובד.

נגמרה מערכת הבחירות. את הדיונים והמו"מ עושים בתוך החדרים. אין שום אפשרות לממשלה אחרת. או הממשלה הזו או בחירות חדשות. אין אופציה אחרת. חבל סתם לאיים ולהציב קווים אדומים ואחר כך לסגת מהם.

אני קורא כותרות על מדינת הלכה. אנחנו ממש לא בכוון הזה. אנחנו רוצים לשמור על הסטטוס קוו ומי שמשנה אותו זה אחרים. אנחנו רוצים מדינה יהודית ומסורתית ונעמוד על זה.

כמובן שעולם התורה והישיבות חשוב לנו ביותר. נשמר את מעמדם ואת התקציבים שלהם. נודע לי שהקדנציה הזו תקציבי הישיבות נשחקו מאד. אולי סמכתי על אחרים בנושא הזה, הפעם שס תיקח על זה אחריות ותתקן את זה.

מראש ויתרנו על משרדים חשובים, כדי לטפל בנושאים החברתיים, כמו משרד הפנים, נגב גליל ופריפריה, שירותי הדת לכולם וכמובן נושא השיכון שלקחנו על עצמנו לתת קורת גג לכל הזוגות הצעירים ולטפל בדיור הציבורי.

נושא החינוך הוא אחד החשובים לנו, והנחתי את צוות המו״מ מה לדרוש במשרד החינוך.

אנחנו דורשים את תיק השיכון ויחד עם מנהל התכנון שיחזור למשרד הפנים אני חושב שנוכל לעשות הרבה בתחום. אני חושב שזה גם אינטרס של יהדות הצורה שכל אחד יקבל תחומים אחרים."

השארת תגובה