גאווה: מטרופולין זכתה בשני פרסי דיגיטל

מתוך אלפי סרטונים מרחבי העולם, האוסקר של הדיגיטל מגיע לישראל: חברת מטרופולין רושמת זכייה יוקרתית בפרסי ה-webby awards בשתי קטגוריות שונות • זכיית החברה בקמפיין "זורקים מילה טובה" שהופק על ידי חברת KOG

אוטובוס מטרופולין, אילוסטרציה
אוטובוס מטרופולין, אילוסטרציה
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

הוכתרו הזוכות בפרסי ה- webby awards, האוסקר של האינטרנט, וביניהן חברת התחבורה מטרופולין. החברה קטפה זכייה בשתי קטגוריות: ניסוי חברתי ובחירת הקהל. בכך, נכנסות KOG ומטרופולין לרשימה מכובדת של זוכות בפרס, ומהחברות הישראליות הבודדות שזכו לכבוד. את הסרטון הפיקה חברת KOG מדיה המתמחה ביצירת סרטונים ויראליים.

הקמפיין נולד מתוך הבנה כי נוסעי התחבורה הציבורית מבלים זמן רב בדרכים ופוגשים על מדי יום נהגים ונהגות, מבלי שיכירו אותם ומבלי שתתפתח ביניהם אינטראקציה אמיתית. הסרטון יזם מעין ניסוי כאשר במהלך נסיעה שגרתית, הותקנו מסכי טלוויזיה לצד מצלמות נסתרות במספר קווי אוטובוס הנוסעים באזור השרון, ובהם הוקרנו סרטונים המציגים את סיפור חייהם של הנהגים, לרבות ראיונות עם בני משפחותיהם. ההקרנה הייתה הפתעה גמורה, גם עבור הנוסעים וגם עבור הנהגים. תוך כדי הקרנת הסרטונים, תיעדו המצלמות הנסתרות את תגובות הנוסעים.

לדברי ליבנת כהן דן, סמנכ"לית השיווק של מטרופולין: "כשחשבנו על הקמפיין לא תיארנו עד לאן נגיע. הרעיון נולד מתוך הצורך לייצר שיח חיובי ונעים באוטובוסים. מטרתו של הקמפיין נועדה להביא אותנו לידי הכרה כי מילה טובה, יחס או אפילו חיוך הם הפידבק החשוב והיקר שנותן השירות ישמח לקבל, והם שיהפכו את חוויית השירות בכללותה לחיובית יותר, עבור כולם". על הזכייה הוסיפה: "זה מאוד מרגש לקבל הכרה עולמית בעשייה שלנו, נמשיך לפעול למען שיפור חווית הנסיעה בתחבורה הציבורית והעלאת המודעות למתן יחס ומילה טובה לנותני השירות".

דודי גוזלן, מנהל קראיטיב בחברת KOG שהפיקה את הסרטון הוסיף: "זה לא מובן מאליו שסרטון ישראלי זוכה להוקרה עולמית בתחרות מקצועית רחבה שכזו. מדובר בסרטון המעורר מודעות חברתית לכל אותם נותני שירות, שעבורם מילה טובה יכולה לעשות את היום".

השארת תגובה