האם הרש"פ תכריז על ביטול "הסכמי אוסלו"?

על רקע החשש בישראל מקריסתה של הרשות הפלסטינית, גובר החשש כי הרשות תכריז בקרוב באופן חד צדדי על ביטול 'הסכמי אוסלו'

אבו מאזן
אבו מאזן

בצל הדיווח על סירוב הרשות הפלסטינית לקבל כספים שישראל ביקשה להעביר אליה בחשאי, מתריע שר האסירים לשעבר ברשות אשרף אל אג'רמי, כי לא מן הנמנע, שהרשות הפלסטינית תכריז בקרוב, כי הסכם אוסלו מת.

בראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' אמר אל אג'רמי, "אני חושב שבחודש מאי הרשות תלך לצעדים משמעותיים בכל מה שקשור לקשר עם ישראל. אני לא יודע בדיוק מה הצעדים אבל חלק מהם אולי להכריז חד משמעית שהסכם אוסלו מת ואין כל קשר והתחייבות פלסטינית לכל מה שבא בהסכמי אוסלו, זה אחד הצעדים".

את המצב החדש מגדיר שר האסירים לשעבר, כי נתק טוטאלי בין ישראל לרשות מה שעלול להשליך על המצב הביטחוני הרגיש בלאו הכי. "אנחנו נהיה במצב של נתק טוטאלי עם ישראל והיא תישא באחריות על מה שיקרה בשטחים הפלסטינים. הרשות הפלסטינית לא תתפקד כפי שהיא עושה היום מכל הבחינות, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה אזרחית".

אל אג'רמי, מתריע, כי "זו תהיה התפוצצות כוללת ואנרכיה, אני לא רוצה לראות מצב כזה, אבל בהנהגה הפלסטינית חושבים שאם אנחנו מגיעים מצב של מבוי סתום בכל המישורים, גם במישור המדיני, המישור הכלכלי, הכול, לרשות הפלסטינית אין זכות אפילו להתקיים גם בעיני הציבור הפלסטיני. הם לא רוצים רשות שאפילו לא יכולה לספק להם שירותים חיוניים".

השארת תגובה