שחרור האסירים הסורים: עותרים לבג"צ

"הופתענו מההחלטה שנעשתה במחשכים בציר שבין רוה"מ שרת המשפטים והיועמ"ש. אנו מבקשים למנוע בכך פתיחת ציר עוקף של החוק הקובע שרק הקבינט יכול להחליט על שחרור מחבלים"

בית סוהר עופר
בית סוהר עופר

ארגון נפגעי הטרור אלמגור הודיע כי בכוונתו לעתור לבג"ץ נגד שחרור שני האסירים הסוריים ובהם גם מחבל שניסה לחטוף חייל במוצב.

כזכור, אתמול דווח כי כמחווה של רצון טוב, תשחרר ישראל שני אסירים סוריים כתגובה להחזרת שרידי גופתו של הנעדר זכריה באומל ארצה.

יו"ר אלמגור מאיר אינדור אמר, "הופתענו מההחלטה שנעשתה במחשכים בציר שבין רוה"מ שרת המשפטים והיועמ"ש. אנו מבקשים למנוע בכך פתיחת ציר עוקף של החוק הקובע שרק הקבינט יכול להחליט על שחרור מחבלים בעסקאות עם ארגוני טרור. הדחיפות שבמהלך והסתרתו מעיני הציבור מעוררים חשש שבכך יפתח ציר עוקף לביצוע עסקאות נוספות של שחרור מחבלים כפי שהיה בעסקת שליט".

לדבריו, "הופתענו מהמהלך וגם מהתזמון של פרסום הודעה רשמית בשבת. מאחר וחלקנו שומרי שבת, לא נערכנו בזמן. הערב נבדוק עם יועצינו המשפטיים את צעדינו".

ד"ר אריה בכרך ויוסי צור, אבות שכולים מראשי הארגון טוענים כי חובה על הממשלה לפעול בשקיפות, "כך גם פוחת הלחץ על הממשלה שיכולה לומר לגורמי החוץ הלוחצים עליה, שישראל היא מדינה דמוקרטית והחלטותיה נתונים לביקורת הציבור והדרג המשפטי. האופן שבה נעשתה החנינה מעקרת את הטיעון ומזמין לחצים לעסקאות נוספות".

השארת תגובה