הנפגעים בבית הכנסת – תושבי שדרות

מתברר כי שניים מהנפגעים בפיגוע בבית חב"ד בקליפורניה הם תושבי ישראל שעברו להתגורר משדרות לארה"ב – "רצינו שקט מהקסאמים"

פיגוע בבית חב"ד סמוך לסן דייגו
פיגוע בבית חב"ד סמוך לסן דייגו

מתברר כי שניים מהנפגעים בפיגוע הירי אתמול בקליפורניה, הם שני ישראלים, ילדה בת 8 והדוד שלה בן 31, שנפצעו במתקפה על בית הכנסת בסן דייגו אתמול.

במשרד החוץ ציינו כי השניים עברו לפני שנים אחדות להתגורר משדרות לסן דייגו ומצבם טוב. קונסול ישראל בלוס אנג'לס אבנר סבן שוחח עם האימא והציע כל סיוע שיידרש.

בראיון לגל"צ שחזר אלמוג פרץ, שנפצע בפיגוע את רגעי האימה וסיפר, "המחבל כיוון את האקדח והתחיל לירות עליי – כששמעתי את היריות לקחתי את האחיינית שלי על הידיים ורצתי עם הילדים מאחורי בית הכנסת".

רגינה וגיל פסטרנק, אם ובנה שהיה בבית הכנסת בזמן מתקפת הירי, שחזרו בראיון לרשת ב' את רגעי האימה בבית הכנסת.

"בעלי וגיל נסעו לבית הכנסת בבוקר כהרגלם בכל שבת בסביבות השעה 10. בערך ב-11 וחצי בעלי התקשר להגיד שהיה פיגוע. המחבל נכנס, בן 19 שנה מעל הבן שלי, סיים פה תיכון באזור שלנו, הוא נכנס לבית הכנסת, בכניסה הוא הרג אשה עם 3 יריות בבטן". שחזרה רגינה.

גיל סיפר, "הייתי בכניסה לבית הכנסת. הדבר הראשון שראיתי זה גבר עם רובה שממש רץ. חשבתי לברוח, אני מתחיל לרוץ והוא גם רץ. רצתי לכיוון חדר שידעתי שפתוח והתחבאתי מתחת לאחד השולחנות".

"הוא לא הבחין בי בהתחלה, הוא ירה באשה שהיתה בכניסה, שלוש פעמים, ואז הוא הבחין בי שכמעט הגעתי לחדר והתחיל לצרוח לעברי. רצתי לתוך החדר, נפלתי מתחת לאחד השולחנות והסתתרתי מתחתיו. המחבל נכנס לחדר, הבין שאני מתחבא אז הוא נכנס לאולם המרכזי וירה שם עוד שש או שבע פעמים".

גיל משחזר, "אני ידעתי בול מה קורה, שמעתי צרחות, שמעתי ילדה קטנה צורחת אמא אני פוחדת, שמעתי אשה צורחת 'אמא הוא ירה בה'. כולם ברחו והתחבאו, למזלנו הגדול אז התחלתי לשמוע יריות מרובה אחר. היה לנו איש ביטחון בבית הכנסת, הוא הפחיד את המחבל והמחבל ברח".

השארת תגובה