הערבים זועמים: היו"ר הורה לבדוק זיופים

בעוד השופט מלצר פנה ליועמ"ש בדרישה לבדוק חשד לאי סדרים וזיופים בקלפיות במגזר הערבי, דורשות המפלגות הערביות לבדוק את הצבת המצלמות בקלפיות במגזר

הקמפיין של טיבי
הקמפיין של טיבי

על רקע פניית יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית סגן נשיאת ביהמ"ש השופט חנן מלצר, ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק חשד לזיופים במעל 100 קלפיות במגזר הערבי, מזהירות המפלגות הערביות מפני "חציית רף חדש בקרע שבין הציבור הערבי למדינה."

המפלגות בשיתוף 'המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל' הודיעו, כי הם דוחים את המהלך ודרשו מהיועמ"ש לזרז את הטיפול בפניות לפתוח בחקירה נגד הצבת המצלמות בקלפיות ביישובים הערבים.

לדבריהם, "בשעה שעל ועדת הבחירות המרכזית היה לדרוש חקירה ממצה על ההצבה הלא חוקית של המצלמות בקלפיות, בחר מלצר ליישר קו עם פרויקט המצלמות המסית ולהסתמך על חומר שנאסף תוך פגיעה בטוהר הבחירות. לא יעלה על הדעת שיו"ר הועדה יאמץ דו"ח מגמתי ובלתי מבוסס של נציגי הליכוד ללא בדיקת הועדה עצמה ויעבירו לחקירת משטרה".

הצבת המצלמות הנסתרות בקלפיות בישובים הערבים היא רק עוד נדבך במתקפה של מפלגת השלטון נגד עצם אזרחותם של הערבים במדינה. אך העובדה שיו"ר ועדת הבחירות נותן להם גיבוי היא חציית רף חדש בקרע שבין הציבור הערבי למדינה.
הליכוד סימן את המטרה, הורדת אחוז ההצבעה בציבור הערבי, ויו״ר ועדת הבחירות תוך פגיעה קשה באמון הציבור מסייע בידם.

אנחנו אלה שדרשנו שהמצלמות והחומר שצולם בהן יאספו באופן מיידי, ואנחנו חוזרים ודורשים שתיפתח חקירה נגד מה שבבירור יש כבר ראיות לגביו – הפרת חוק הבחירות ופגיעה בחופשיותן."

השארת תגובה