כבאי? גלח זקנך בפקודה

עובדי מערך הכבאות הופתעו לקבל הנחיה האוסרת עליהם לגדל זקנים בתקופת העומר. ההנחיה, שהגיעה מנציב כבאות והצלה דדי שימחי, הועברה באמצעות מפקדי המחוזות אל כלל עובדי המערך. במסגרת ההנחיה נכתב כי "חל איסור על גידול זקן בתקופת העומר, ובכלל".

יצוין כי במערך הכבאות, המונה 3,200 עובדים, ישנם מאות כבאים חרדים, דתיים או שומרי מסורת, והנחיה זו פוגעת באמונתם ובמנהגי החג השגורים, ובהם גידול זקן בתקופת העומר. ההנחיה נוגעת גם לכבאים באבל, או לכבאים בני דתות אחרות המשרתים במערך.

יודגש כי נסיונו של שימחי בעבר להורות על איסור גידול זקנים הביאה להתפטרותו של רב הרשות, מנחם פרל. בעבר הבטיח שימחי למי שכיהן כרב הראשי לישראל, הרב ישראל מאיר לאו, כי ימצא פתרון הלכתי לאיסור המבצעי לגדל זקן, אך כאמור שימחי ממשיך בהנחיות שגורמות לסערה נוספת במערך יחסי העבודה העדין בנציבות כבאות והצלה.

תמוה כיצד המסכות שהכבאים עוטים על פניהם טובות לבעלי זקנים המשרתים בפיקוד העורף או במשטרה . זאת מעבר לעובדה שבימי חול ושגרה הן כן משמשות בעלי זקנים שחודרים איתן לשרפות. מדובר במסכות בעלות תקינה בינלאומית, שעברו בדיקות מקצועיות על ידי חברה מומחית בתחום, ונמצא שהן תקינות ומתאימות לבעלי זקנים. הכבאים רואים את הוראתו זו כנסיון להתנקם בכבאים על כך שהביעו בו חוסר אמון, ומנהלים סכסוך עבודה בגיבוי ההסתדרות על אי כיבוד תנאי העסקתם על ידי שימחי.