פלסטין הירוקה – כך נכבשות אדמות המדינה

אלפי שתילי זיתים חדשים ועליהם מספר סידורי של "מדינת פלסטין" ניטעו על אדמות מדינה מוכרזות בלב גוש עציון. "אין וואקום", אומרים בתנועת רגבים. "כשמדינת ישראל ישנה – הרשות הפלסטינית קובעת עובדות באדמות מדינה"

כבר תקופה שאפשר לראות בגוש עציון, על אדמות מדינה מוכרזות, גידורי חלקות ובהן נטעי זיתים חדשים וצעירים. סרטון חדש של תנועת רגבים ממחיש כיצד עובדת השיטה: על כל שתיל מוצמד תגית מנייר ועליה סמל הרשות הפלסטינית. "מדינת פלסטין, פרויקט פלסטין הירוקה 2019", מכריזה התגית. "בחסות משרד החקלאות של "מדינת פלסטין"".

נטעי הזיתים התמימים לכאורה הם חלק מתוכנית מתוכננת היטב של הרשות הפלסטינית לגזילת וכיבוש קרקעות בשליטה מלאה של מדינת ישראל. הרשות מממנת ורוכשת מדי שנה מאות אלפי שתילי זיתים, מעניקה אותם חינם לחקלאים ערבים היושבים ביהודה ושומרון ומנחה אותם על אילו איזורים אסטרטגיים צריך להשתלט. בדרך כלל, בסמוך ליישובים ישראלים, לגדר ההפרדה ולקו הירוק.

הרשות הפלסטינית דוחפת ל"כיבוש חקלאי" שקט המתרחש ללא הפסקה מתחת לאף של הרשויות הישראליות, שלא אוכפות את החוק מול התופעה בכללותה אלא באופן נקודתי ואנמי. ההשתלטות החקלאית מורכבת בעיקר לנוכח החוק המקשה פינוי של קרקע מעובדת לאחר מספר שנים של עיבוד. החקלאים הפלסטינים המודעים לחוק היטב, מוודאים שהקרקע מעובדת מדי כמה חודשים, ולאחר השנים הקבועות בחוק הדבר מקשה על המדינה לסלק אותם ולדרוש את הקרקעות חזרה.

"במחקר שהוצאנו לפני מספר חודשים, הוכחנו כיצד הרשות הפלסטינית מבצעת צעדים מתוכננים וסדורים להשתלטות חקלאית על אדמות יהודה ושומרון", אומר ישי חמו רכז יו"ש ברגבים, "אם ממשלת ישראל לא תתעורר בקרוב ותורה לרשויות לאכוף את החוק ולשמור על אדמות שנמצאות תחת שליטה ישראלית מלאה, נמצא את עצמנו במצב שונה לחלוטין. חייבים לעצור את הכיבוש החקלאי".

השארת תגובה