לרסן שביתות? "ייענה ביד קשה"

נתניהו: "אין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילים, אני עומד להקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה"

כאן שביתה. צילום כח לעובדים
כאן שביתה. צילום כח לעובדים

על רקע כוונת ראש הממשלה ושר התחבורה לעגן בחקיקה את חוק "בוררות חובה" שיגביל את אופציית השביתה של גופים גדולים במשק, ושעומד כרגע במרכז שולחן הדיונים בשל השביתות התכופות והמפתיעות של עובדי רכבת ישראל במאבקם אל מול ההנהלה והאוצר, מזהיר יו"ר ההסתדרות מפני הכוונה להטיל מגבלות על זכות השביתה.

בן דוד האשים, כי "הכוונה לכרסם בזכות השביתה ולהחליש את ציבור העובדים, מערערת את יסודות הדמוקרטיה ותפגע בכל אזרחי ישראל. ההסתדרות שהוכיחה את מחויבותה לדרך של הידברות, לא חוששת ומכירה היטב גם את הדרך השנייה. כל מי שינסה להעמיד במבחן את עוצמתה של העבודה המאורגנת, יגלה מהר מאוד את גודל הטעות שלו. פנינו לשלום ולשיתוף פעולה למען חיזוק מעמד העובדים ושיפור השירות לאזרח אך מי שינסה לנצל את זה לטובת מסע הסתה ושיסוי כלפי העובדים, ייענה ביד קשה".  
 
במהלך טקס הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה שנערך היום לעובדי משרד ראש הממשלה, חזרנתניהו על הדברים שהשמיע אתמול בענין המאבקים ברכבת ואמר, כי ״הרכבת צריכה לנסוע, אנחנו הנחנו פסי רכבת ואין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילים, זה לא יהיה. לכן, השבוע אני עומד להקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה ויאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל.״
 

השארת תגובה