ההמלצות: "הערבים החליטו שלא להמליץ"

"לא נמליץ על נתניהו שממשיך להסית ולא על גנץ שלא דיבר אל האזרחים הערבים ולא התייחס אליהם, ולמצוקותיהם"

אחמד טיבי
אחמד טיבי

המפלגות הערביות החליטו במהלך ביקורם הבוקר בבית הנשיא, 'שלא להחליט' על זהות הח"כ עליו ימליצו בפני הנשיא שיאות לטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.

במהלך טקס ההמלצות המסורתי של מפלגות הכנסת החדשה העולות לרגל ומתייצבות בבית נשיא המדינה וממליצות בפניו על הח"כ עליו יאות להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, החליטו המפלגות הערביות שלא להמליץ על ראש הממשלה נתניהו אך במקביל הפתיעו בהחלטתם שלא להמליץ על העומד בראש גוש 'אנטי ביבי' בני גנץ.

איימן עודה, יו״ר רשימת חד״ש-תע״ל ל אמר לנשיא, כי "אמנם רצינו להפיל את נתניהו. אך בהתחשב בנסיבות – לא נמליץ על אף אחד. נמשיך לקדם את השלום והשוויון, נמשיך לקדם את הסוגיות האזרחיות החשובות לנו – ביטול חוק הלאום, תכנית לאומית למיגור האלימות בקרב האוכלוסיה הערבית, ביטול חוק קמיניץ להריסת בתים, ותקציבים לרשויות המקומיות״

ח"כ טיבי, יו״ר המפלגה המשותף, אף היה נחרץ יותר. ״לא נמליץ על אף מועמד".

טיבי העלה בפני הנשיא בהרחבה את מצוקת האכלוסיה הערבית כמו גם את תחושת המגזר אל מול ההסתה נגדם במהלך הבחירות, הסתה שלדברי טיבי עמד מאחוריה לא אחר מאשר ראש הממשלה שהתריע נגד האזרחים הערבים ועל בזכותם להצביע ולהשפיע.

טיבי האשים עוד, את "אנשי המטה של משרד ראש הממשלה ומפלגת הליכוד בהצבת המצלמות הנסתרות".

"לא נמליץ על נתניהו שממשיך להסית ולא על גנץ שלא דיבר אל האזרחים הערבים ולא התייחס אליהם, ולמצוקותיהם".

ח״כ יוסף ג׳בארין אמר מוקדם יותר, כי "יותר מ-60 ח״כים ימליצו על נתניהו בפני הנשיא. המלצה שדגל שחור מתנוסס מעליה. באיזה מדינה אחרת ממליצים על ראש ממשלה שכנגדו המלצה של המשטרה, פרקליט המדינה והיועמ"ש להעמידו לדין בגין שוחד, הפרת אמונים, ומרמה? ממליצים בלי למצמץ. גם הנשיא לא מברר. שפל שייזכר לדיראון עולם".

השארת תגובה