המרכז הרפואי שמיר מציג: גלאט לפסח

במרכז הרפואי שמיר נערכים לפסח: מנות גלאט ללא כל חשש – צוות בית החולים משלים בימים אלו את הכשרת כל האגפים והמחלקות לקראת החג • כל הפרטים

אסף הרופא
אסף הרופא

במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) משלימים בימים אלו את ההיערכות לקראת חג הפסח הבעל"ט, כאשר עד לאמצע השבוע הקרוב יוכשרו כל המחלקות, האגפים והמתחמים מחמץ.

במהלך החג עצמו תימנע, כמובן, הכנסת חמץ לכל שטח בית החולים.

הרב הראל פדידה, רב המרכז הרפואי שמפקד על מבצע ההכשרה, מספר כי בית החולים מגיש במהלך החג את אלפי המנות בחדר האוכל ובמחלקות בכלים חד פעמיים, כך שאין כל חשש לחמץ בכלים ש(אולי) לא הוכשרו כדין.

בנוסף מציין הרב פדידה כי במחלקת היולדות ייהנו היולדות החרדיות ממנות גלאט בכשרות מהודרת של בד"צ העדה החרדית, ללא חשש קטניות או שרויה.

הסטנדרט ההלכתי המחמיר שאימץ בית החולים בנוגע לפסח הוא חלק מתהליך ההתאמה של המרכז הרפואי שמיר לציבור החרדי ע"פ כל דקדוקי ההלכה. בשנים האחרונות עבר המרכז הרפואי מהפכה של ממש בהיבט הזה, כשהבשורה הגדולה הקודמת בתחום היא התאמה של המחלקות השונות, בדגש על מחלקת היולדות, לציבור החרדי בכל מה שקשור לאשפוז בשבתות ובימים טובים.

כידוע, שהות בבית החולים גוררת לא מעט אתגרים הלכתיים בדמות שימוש בחשמל באופנים שונים, חילול שבת ע”י יהודים לצורך היולדת וכיו”ב.

כעת ביצעו בבית החולים, תוך התייעצות צמודה עם מורי הלכה, את כל ההתאמות הנדרשות בהיבט הזה. בית היתר הותקנו בכל הדלתות כפתורי ‘גרמא’ וכן נכנסו לפעולה מקלדות שבת עבור הצוות הרפואי.

בנוסף, הוכשרו לאחרונה אגפים רבים בבית החולים מפני טומאת כהנים, זאת בהתייעצות צמודה עם רב בית החולים, בתיאום עם הרב יוחנן אלכסנדר לומברד, שידיו רב לו בסוגיות הסבוכות של טומאת כהנים.

השארת תגובה