ימי בין הזמנים: כללי בטיחות

בחורי ישיבות בפעילות בין הזמנים (64)
בחורי ישיבות בפעילות בין הזמנים (64)

ימי בין הזמנים של חופשת הפסח ולאחריה מהווים אתגר גדול לנופשים ולמטיילים. הטיולים מהנים לכלל בני המשפחה, ולשם כך קיימים כללים שתפקידם למנוע פגיעה בהנאה על מנת שהחופשה לא תסתיים חלילה באסון.

מניסיון השנים שעברו, עולה כי חלק גדול מאירועים חריגים שהתרחשו בימי 'בין הזמנים' ובחלקם כאלה שעלו בחיי אדם נמצא כי הסיבה העיקרית היא, "אי שמירה" על כללי התנהגות ובטיחות החל מנהיגה שאינה זהירה בדרכים, וכלה בטיולי אתגר בשטחי טבע שונים ללא הכנה וללא הצטיידות מתאימים.

שוטרי משטרת ישראל בכל מחוזות המשטרה ואנשי יחידות החילוץ השלימו את היערכותם לקראת 'בין הזמנים' ובראשם שוטרי ומתנדבי אגף התנועה במשטרת ישראל.

כידוע, ימים אלו מאופיינים בדרך כלל בתנועה ערה של כלי רכב בכבישי הארץ ובהם רבים נוהרים אל אתרי הנופש הפארקים ואתרי טבע.

מאות שוטרי משטרת ישראל בתגבור מתנדבים יפרסו בכל רחבי הארץ וינהלו את התנועה בצירים ובצמתים הראשיים ובדגש על אותם אלה, שנמצאו כמשפיעים ביותר על עומסי התנועה זאת על פי ניתוח שבוצע על ידי מחלקת המחקר של אגף התנועה, בהסתמך על נתוני שנים עברו.

כמו כן, השוטרים יפעלו לסריקת צירים במטרה לאתר מפגעים בדרך ולהסירם, ואיתם יסיירו מתנדבי היחידה לפינוי צירים של אגף התנועה.

למרות פריסת השוטרים הרחבה ישנו צפי לקיומם של עומסי תנועה בעיקר באזורי אתרי קיט ואתרים לאומיים.

חשוב לזכור כי בחופשת 'בין הזמנים' נהגים רבים, ביניהם צעירים, נהגים חדשים וחסרי ניסיון יומיומי בנהיגה עולים בהמוניהם על הכביש ונוהגים שעות ארוכות בכל רחבי הארץ, חלקם אף מובילים בכלי הרכב בני משפחה נוספים.

משטרת ישראל שמה לה כיעד מרכזי את הבטיחות בנהיגה המאתגרת של ימי 'בין הזמנים' וכל המאמצים יעשו על מנת שחלילה לא יקופחו חיי אדם עקב נהיגה רשלנית ופזיזה.

על מנת להימנע מתאונות דרכים הנגרמות מהיעדר ניסיון בנהיגה, אגף התנועה פונה ומבקש לעשות כל מאמץ שהנהג האוחז בהגה יהיה בעל ניסיון רב ככל הניתן.

בפשטות ניתן לומר כי הוא הנושא באחריות על חיי הנוסעים שאיתו ובחיי הולכי רגל ונהגים אחרים שמסביבו.

משטרת ישראל פונה בקריאת קודש של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ומבקשת בכל לשון של בקשה לשמור ולהקפיד על ההוראות הבאות במטרה לחסוך בחיי אדם.

הוראות בטיחות וכללי התנהגות מצילי חיים למשתמשי הדרך

1. חלה חובה להישמע להנחיות שוטרי ומתנדבי התנועה המכווינים את התנועה. אין טעם ואין צורך להיכנס עמם לוויכוח מאחר ובידם ישנה את תמונת מצב התנועה העדכנית ביותר בכלל הגזרות, וההוראות שלהם גם אם אינם נראות לנהגים, בסופו של דבר יקלו על התנועה בכבישים.

2. יש להימנע מלעצור בשול הדרך אלא רק במפרצי בטיחות, חירום ותחנות ריענון.

3. בעת תקלה ברכב בכבישים בינעירוניים, יש להתקשר למוקד המשטרה שמספרו 100 ולהמתין עם כל המשפחה מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה זאת כאשר לובשים אפוד זוהר ופורסים בזהירות משולש אזהרה ומדליקים את אורות המצוקה.

4. על ההורים להקפיד על התקני ריסון ובטיחות תקניים לילדיהם. הנושא הזה בנפש כל אדם. לצערנו נראים עדיין מחזות מפחידים בהם הורים מהמרים על חיי ילדיהם ואינם מקפידים על ריסון ועיגון נכון, ויש אף המגדילים לעשות והילדים יושבים בתא המטען ובכך מסכנים את חייהם.

5. חלה חובה לבדוק אם כל נוסעי הרכב מחוץ לרכב כאשר מגיעים למקום חניה.

6. חלה חובה להימנע מכל היסח דעת במהלך הנהיגה, בדגש על שליחת מסרונים משחק בטלפון או דבר אחר.

7. לקראת נסיעות ארוכות עם ילדים, מומלץ להיערך מבעוד מועד לתעסוקה עבור הילדים על מנת להימנע מהיסח דעת של הנהג.

8. על הנהגים להימנע משתיית אלכוהול טרם עלייתם לרכב.

9. במהלך נהיגת לילה או נהיגה ממושכת, יש להקפיד על עצירות ריענון לעיתים תכופות. אין כל יכולת לשלוט על עייפות, ולרוב היא זו שמנצחת. לכן, עצירה וריענון מצילת חיים.

10. חלה חובה למתן תשומת לב לרוכבי הדו גלגלי, בדגש על רוכבי האופניים, הרוכבים בצירי התנועה.

11. יש לגלות משנה זהירות להולכי רגל בכלל ולילדים בפרט. יש לזכור שרבים מהם נמצאים בחופשה ועושים שימוש בצירי הדרך ובמעברי החצייה.

12. לא יוצאים מכלי הרכב לפני שבודקים אם כל הילדים בחוץ. מומלץ להשאיר תיק אישי או ארנק במושב האחורי.

מוקד אגף התנועה של משטרת ישראל יעדכן את הציבור באמצעי התקשורת באופן שוטף לגבי הסדרי תנועה ועומסים. כמו כן ניתן יהיה לקבל מיידע נוסף שאינו חירום במוקד 110 של משטרת ישראל.

להלן כללי בטיחות לטיולים באתרי הטבע:

1. יש להכין היטב את מסלול הטיול בין אם מדובר בנסיעה לאתרים שונים, ובין אם מדובר בטיול בחיק הטבע.

2. ההכנה כוללת את הכרת המסלולים, משך הזמן של כל מסלול ומסלול והוראות של האחראים לגבי שעות הכניסה אליהם כמופיע בפרסומים פומביים.

3. חובה להתעדכן בתחזית מזג האוויר ולבדוק האם המסלול מתאים לתנאים ולהגבלות.

4. חלה חובה לבדוק מה רמת קושי המסלול והאם הוא משפחתי או למיטיבי לכת בלבד.

5. כדאי להצטייד במים בכמות מספקת לפחות 3 ליטר לכל מטייל. (המומחים ממליצים על לפחות ליטר מים לכל שעת הליכה). במהלך הטיול כדאי מאוד לאכול אכילה קלה, פחות ממתקים ומלוחים ויותר פירות.

6. יש להצטייד בלבוש מתאים הכולל: נעלים סגורות, ביגוד קל, כובע חובה ונעלי הליכה ורצוי להשתמש בקרם הגנה.

7. על מנת למנוע חרדה מיותרת יש לעדכן בני משפחה/חברים על מסלול הטיול המתוכנן ועל הזמנים בו הוא אמור להתקיים ומתי צפי החזרה.

8. יש להצטייד בטלפון נייד כשהסוללה מלאה ואמצעי הטענה ונייד ובטרייה נוספת לטיולי שטח.

9. יש להצטייד בפנסים וסוללות רזרביים למקרה ונתקעים בלילה ולסימון לכוחות המחלצים.

10. יש לתכנן את אורך וזמן המסלול, כך שיסתיים לפני רדת החשיכה.

11. יש לנוע בשבילים מסומנים ובלבד, לא לסטות מהם ובוודאי לא להיכנס למקומות המסומנים בסימני אזהרה שונים של צה"ל או רשויות אחרות .

12. לינה רצויה רק בחניון מסודר בלבד.

13. במקרה של אירוע חירום בשטח נא להתקשר למוקד 100 ולפעול על פי הנחיית המוקד. אם אין קליטה, לנסות להגיע בבטחה למקום גבוה ולהתקשר.

14. לא לטייל ולא לנוע בחושך מחשש לנפילה ממצוק וכו'.

15. לטייל בזוגות ומעלה, לא לטייל באתרי טבע לבד בחשיכה.

16. לנופשים בחופי הים, יש להישמע להוראות המצילים ולא להיכנס למקווי מים וים במקומות בהם אין שירותי הצלה, או לחילופין לאחר סיומם של שירותים אלו.

השארת תגובה