לחץ על היועמ"ש: "לפתוח מחדש את תיק הצוללות"

בכירי מערכת הביטחון לשעבר מיישרים קו עם התנועה לטוהר המידות ומפעילים לחץ על היועמ"ש לחקור מחדש את תיק 3000 – "הממצאים מחייבים ועדת חקירה ממלכתית"

אילוסטרציה. צילום: דובר צהל
אילוסטרציה. צילום: דובר צהל

אמש קיימו בכירי מערכת הביטחון לשעבר מסיבת עיתונאים בה הם קראו להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות.

את הקריאה הוביל ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, והשתתפו במסיבת העיתונאים גנרלים בכירים בדימוס, ביניהם יו"ר התנועה לטוהר המידות לשעבר, ד"ר עוזי ארד.

לדבריהם, מדובר בפרשת השחיתות הגדולה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. לכן, קראו הבכירים לשעבר לקיים בחינה מדוקדקת של הליך קבלת ההחלטות סביב רכש הצוללות וכלי השיט, ממנו הודרו כל הגופים הרלוונטיים של מערכת הביטחון. בנוסף, הלינו הבכירים על הסחבת ועל הבדיקה המצומצמת, שהחריגה מראש את ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, מהבירור עוד טרם החלה החקירה, שאפיינו את טיפול רשויות האכיפה בפרשה.

התנועה לטוהר המידות מברכת על קריאתם של הבכירים, שמתיישבת עם מאבקה למצות את בירור הפרשה ואת חלקו לכאורה של מר בנימין נתניהו, כפי שעולה מהפרסומים בדבר הקשרים העסקיים בין נתניהו לבן דודו נתן מיליקובסקי. לשיטתה של התנועה, כפי שזו באה לידי ביטוי בעתירת התנועה לבג"ץ בעניין "תיק 3000", ואף בפנייתה האחרונה לפרקליט המדינה, מר שי ניצן, קשרים אלה עשויים להתברר כבעלי משמעות ראייתית-עובדתית מהותית בחקירת תיק 3000, ועל רשויות האכיפה לתת עליהם את הדעת.

השארת תגובה