קשיים בדרך להשבעת הממשלה

הערב אמורה להתקיים ההשבעה, אך נתניהו כבר מתמודד עם מרמור בקרב חלק מבכירי הליכוד ■ עם מרבית חברי הכנסת הוא ייפגש הבוקר ■ ארדן ממשיך לאיים: אם לא אקבל תיק בכיר, לא אהיה חבר בממשלה

השר גלעד ארדן
השר גלעד ארדן

הממשלה החדשה תושבע היום, באירוע שיחל בשעה שבע בערב. הדיון בנושא יחל במליאת הכנסת כבר בשעות אחר הצהריים.

אמש אישרה הוועדה המסדרת בכנסת את קיום הדיון המיוחד ואת לוח הזמנים שלו. את הדיון יפתח ראש הממשלה בנימין נתניהו שיציג את ממשלתו, ואחריו יישא נאום, יושב ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג. לאחר נאומים אלה, ינאם נציג מכל סיעה במשך תשע דקות לכל היותר, ובסופו של הדיון תתקיים הצבעה על הרכב הממשלה.

אם אכן יאשרו חברי הכנסת את הרכב השרים, הם יעלו בזה אחר זה לדוכן הנואמים, ויצהירו אמונים.

בינתיים ראש הממשלה נמצא במצב סבוך עם חבריו בסיעת הליכוד. היום אמור נתניהו להיוועד עם השר גלעד ארדן, שהבהיר לראש הממשלה כי הוא מצפה לתיק גדול, שאם לא כן, הוא מעדיף להיות חבר כנסת מן השורה. לפי שעה מוכן נתניהו להציע לארדן את המשרד לביטחון הפנים והשר לעניינים אסטרטגיים, אך ארדן לא מוכן להתפשר בנושא.

גם עם חברת הכנסת מירי רגב עימה נועד נתניהו אמש אין הסכמות, משום שרגב קיוותה לקבל את תיק הרווחה, שיימסר דווקא חבר הכנסת חיים כץ.

בינתיים רק שני מינויים נוספים בליכוד ברורים: השר ישראל כץ שודרג, ובמקביל לתיק התחבורה יחזיק במשרד לענייני מודיעין ויהיה חבר הקבינט. השר משה יעלון ימשיך לכהן כשר הביטחון.

נתניהו יוועד היום עם יתר חברי הליכוד, ויקווה שכמה שפחות חברים יוותרו מאוכזבים לאחר השיחות איתו.

השארת תגובה