החיילים תרמו 63,969 מנות דם

ניידת התרמת דם של מדא - צילום מיקי פריידין דוברות מדא (1)
ניידת התרמת דם של מדא - צילום מיקי פריידין דוברות מדא (1)

בטקס שנערך השבוע במרכז שירותי הדם של מד"א שבמתחם תל השומר חולקו תעודות הוקרה ופרסים ליחידות צה"ל שהצטיינו בארגון התרמות דם בשנת 2018. הטקס התקיים בנוכחות קצין הרפואה הראשי בצה"ל תא"ל ד"ר טריף בדר,  מנכ"ל מד"א אלי בין, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א פרופ' אילת שנער ונציגי היחידות הזוכות. במהלך הטקס הוענקו תעודות הוקרה ופרסים לשלוש היחידות המצטיינות בתרומת הדם בשנת 2018 ב- 12 קטגוריות שונות.

בשנת 2018 נתרמו בישראל 255,730 מנות דם, מתוכן  63,969 נתרמו על ידי חיילי צה"ל בבסיסים השונים, ובכך סך מנות הדם שנתרמו בצה"ל, מהוות כרבע מכלל מנות הדם אשר נתרמו בשנת 2018.

אלו הן היחידות המצטיינות אשר זכו בקטגוריות השונות:

הפיקוד המצטיין אשר זכה במקום הראשון הינו פיקוד העורף, אחריו זכו במקום השני והשלישי פיקוד המרכז וחיל האוויר (בהתאמה).

בקטגוריית המפקדות זכתה מפקדת קצין משאבי האנוש במקום הראשון.

בקטגוריית האוגדות זכתה אוגדת הבשן במקום הראשון.

בקטגוריית החטיבות הסדירות זכתה חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף במקום הראשון.

בקטגוריית החטיבות המרחביות והמחוזות זכתה מחוז חיפה של פיקוד העורף במקום הראשון.

בקטגוריית היחידות המבצעיות זכתה שייטת 13 של חיל הים במקום הראשון.

בקטגוריית היחידות המסייעות זכה אלמ"ר פיקוד צפון במקום הראשון.

בקטגוריית יחידות ההדרכה זכה בא"פ לכיש במקום הראשון.

בקטגוריית יחידות ההכשרה זכה בא"ח כפיר במקום הראשון.

בקטגוריית גדודי החי"ר וחה"ן, זכה גדוד שחם של חטיבת הנחל במקום הראשון

בקטגוריית הגדודים המסייעים, זכה גדוד קדם של חטיבת החילוץ בפיקוד העורף במקום הראשון.

בקטגוריית יחידות חיל האוויר, זכה בסיס רמת דוד במקום הראשון.

קצין רפואה ראשי בצה"ל, תא"ל ד"ר טריף בדר: "מנות הדם משמשות אותנו בצורה יוצאת דופן ומהוות עבורנו עוגן, הן בשגרה והן בחירום, לפצועים ולחולים. אנחנו, מפקדי הצבא וחייליו, מהווים כרבע מתרומות הדם שנתרמות במדינת ישראל. מדובר בהישג מכובד בפני עצמו ואני שמח שאנחנו, כצבא, שומרים על ההישג הזה לאורך שנים. התברכנו בחיילים ובמפקדים שערך הנתינה שלהם הוא ערך עליון עבורם. בנוסף, אני גאה בשיתוף הפעולה שלנו מול בנק הדם ומד"א. יש בנינו הרמוניה מדהימה ובכל אירוע אנחנו צועדים יחד, כתף אל כתף. כך היה וכך ימשיך להיות בשביל שנוכל להציל את חייו של כל פצוע או אדם שנצטרך להגיע אליו ויחד אנחנו נציל יותר"

סמנכ"לית שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "מנת דם אחת יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה בני אדם, מכאן שאתם חיילי צה"ל, סייעתם בתרומתכם להציל את חייהם של כ-200,000 בני אדם במדינת ישראל בשנת 2018 בלבד. אתם, מפקדים, בעלי תפקידים, חיילות וחיילים, מהווים דוגמא ומופת לנתינה טהורה ומשמעותית. נתינה שנעשית בהתנדבות אמיתית, ללא כל תמורה ממשית ומתוך מטרה אחת בלבד- להעניק חיים לפצועים וחולים הזקוקים לטיפול בעירויי מנות ומרכיבי דם להצלת חייהם."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "תרומת דם הינה זכות וחובה אזרחית המשותפת לכלל אזרחי ישראל. מנות הדם הנתרמות על ידי חיילי צה"ל ומפקדיו מהוות כרבע ממנות הדם הנתרמות בישראל, כמות קריטית המסייעת לשירותי הדם של מד"א לתפקד גם בימים קשים ולדאוג שניתן יהיה לשמר את מלאי הדם הנדרש. תרומתם האדירה של חיילי צה"ל הינה תוצאה ישירה של רוח המפקדים השוקדים על הנחלת ערכים לכל אורך הציר הפיקודי. אני קורא לחיילי ומפקדי צה"ל להמשיך ולתרום דם וליחידות המצטיינות להמשיך ולהוביל בתחום תרומות הדם. אני מודה בשם מד"א ובשם תושבי מדינת ישראל לכל היחידות, החיילים והמפקדים, שנרתמו ותרמו מדמם למען הצלת חיי אדם".

השארת תגובה