המאבק של ראש העיר בנת"ע

לאחר שספגו קנסות מפקחי העירייה, חברת נת"ע מזהירה את ראש העיר מפני תביעה אפשרית על הנזקים • צביקה ברוט בתגובה: "אתם לא מפחידים אף אחד" • האם העירייה מתנכלת לעבודות או שניתן לבנות רכבת קלה עם פחות הפרעות לתושבים?

רוכן
רוכן
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

המאבק בין ראש העיר בת ים צביקה ברוט לבין חברת נת"ע עולה מדרגה. בתגובה למכתב חריף בו איימה החברה לתבוע את העירייה על מהלכיה למניעת העבודות בשטח, מחדד ראש העיר את עמדותיו ומבטיח לנהל מאבק עיקש נגד העבודות במתכונתן הנוכחית.

בחודשים האחרונים, נדמה שאין תושב בבת ים שלא חווה את טרדות העבודות להקמת 'הקו האדום' של הרכבת הקלה בבת ים, עבודות הגורמות לעומסים, פקקים, ולחוסר נוחות. לכל ברור כי העבודות נחוצות לעתיד התחבורתי של העיר, אך מאידך, עולות טענות רבות על השיטה ועל הדרך.

באחרונה קידש ראש העיר ברוט מלחמה נגד העבודות, כשהוא מתמקד בין היתר בבעיות בטיחות ברחוב הרצל ובפקקי הענק באזור התעשייה. מי שגויסו למאבק הם פקחי ועובדי העירייה שנתנו קנסות למשאיות ולקבלנים, דבר שהעלה את חמת אנשי נת"ע.

במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, הזהירו באי כוחה של נת"ע את ברוט מפעילותיו וטענו כי השימוש באנשי הפיקוח העירוני נועדו להלך אימים על ביצוע העבודות שאושרו על פי דין. לטעמם, מדובר בניצול סמכויות ובקנסות שניתנים במטרה להשבית את העבודות, תחת כסות של קנסות על לכלוך, רעש וכדומה.

בתגובה למכתב שקיבל, העלה ראש העיר צביקה ברוט פוסט ארוך, בו הוא, כדרכו, פירט את התייחסותו באריכות ובאופן סדור לסעיפים. הנה דבריו:

"אז מסתבר שעכשיו חברת נת"ע החליטה לאיים עלינו, והיא הודיעה שהיא שוקלת לתבוע אותי על נזקים כספיים שנגרמו לה כתוצאה מהמאבק שאני מוביל יחד עם הנהלת העיר נגד אופן הפעילות שלהם בבת-ים. אז חברים יקרים בנת"ע, בואו נבהיר כמה דברים:

1. אתם לא מפחידים אף אחד, ובטח לא אותי. אני עובד בשביל התושבים, ולא בשבילכם.

2. עצה ממני: אל תאיימו איומי סרק אם אתם לא באמת מתכוונים לבצע אותם. אדרבא, בואו נראה אתכם. גשו בבקשה לבית המשפט ותגישו נגדנו תביעה, בגלל שאני פועל כדי להגן על התושבים שלנו. שיהיה לכם בהצלחה עם זה.

3. פרויקט הרכבת הקלה הוא פרויקט חשוב וטוב. אנחנו רוצים אותו בעיר. גם אנשי נת"ע הם בסוף אנשים טובים, ישרים ומקצועיים. על זה אין מחלוקת. זו גם הסיבה שאני לא פועל בכל העוצמה נגד נת״ע: מצד אחד אני מאפשר להם להמשיך לפעול כדי לא להאריך את משך הזמן של העבודות, שגורמות לפקקים ובעיות רבות, אבל מצד שני הם סופגים מאתנו קנסות מדי שבוע (החברה ולא העובדים, כמובן), ואני לא מאפשר להם לפרוס אזורי היערכות ברחבי העיר. זה לא מאריך את משך העבודה אך כן מפריע מאד לנת"ע, שתאלץ בסופו של דבר להתאים את עצמה למדיניות שלנו.

אתם חייבים להבין שנגמרה התקופה שנותנים לכם להשתולל בבת-ים. אנחנו מוכנים לספוג אי-נוחות ופקקים בשביל פרויקט הרכבת, אבל זה חייב להיות מידתי – ובלי שום פשרות בנושא בטיחות.

4. נת"ע טוענת שזו לא אשמתה, כי הנהלת העיר שהייתה לפני 8 שנים אישרה להם לפעול כך. גם אם הם צודקים, זה ממש לא רלוונטי. הם אחראים כיום לתקן את ההתנהלות הזו, ולהתאים אותה למדיניות החדשה שלנו שלא מתפשרת על הבטיחות ועל איכות החיים של התושבים".

לסיכום, תמצת ברוט את מטרות המאבק "על מתן מענה לבעיית הבטיחות ברחוב הרצל, על בעיית החניה ברחוב, ועל היעדר השלביות שפוגעת בעסקים וגורמת פקקי ענק – במיוחד באזור התעשייה – שיכולים להימנע בניהול נכון. בסיור שעשיתי שם אתמול הראיתי להם שזה אפשרי. אלו הנושאים הקריטיים שעליהם לא נתפשר. זה יכול לקחת עוד קצת זמן, ואני לא יכול להבטיח איך המאבק יסתיים. אבל אני כן יכול להבטיח דבר אחד: גם אם נת"ע ינסו להסית את הקרב הזה לבית המשפט, אני אמשיך לנהל אותו יום-יום בשטח יחד עם התושבים".

השארת תגובה