סמוטריץ' משיב: "לא שתקתי בחקירות"

לאחר שסגן ראש השב"כ לשעבר ומועמד במפלגת כחול לבן לכנסת כינה את סמוטריץ' "מחבל יהודי", בארגון 'חננו' קרואים לשמור על שיח נקי

חדר חקירות
חדר חקירות

לאחר שהאשים כי סמוטריץ' ביקש לבצע פיגוע בכביש איילן במהלך ההתנתקות, משיב ח"כ ויו"ר 'האיחוד הלאומי' בצלאל סמוטריץ' סגן ראש השב"כ לשעבר ומועמד כחול לבן ברשימה לכנסת יצחק אילן והודף את דבריו.

לדברי סמוטריץ' הוא אכן נחקר אך בסיום החקירה שוחרר לביתו. מאחר והוכח כי כלל לא התכוון לנקוט במעשים פליליים.

אלא שבתגובה לדבריו של אילן שכינה את סמוטריץ' מחבל יהודי, קרא יו"ר ארגון חוננו שמואל מידד לשמור על שיח נקי ולא מתלהם בבחירות, שכן "שימוש בביטויים כמו "מחבל יהודי" על מי שמחה נגד גירוש היהודים מגוש קטיף הוא פסול ומכוער, כפי שמי שמכנה את חיילי צה"ל 'יודונאצים' חורג מלגיטימיות השיח הציבורי".

"אני קורא לשמור על רמת שיח מכבדת, גם כלפי קורבנות הטרור וגם כלפי המתמודדים, ולא לערב פוליטיקה בזכויות אדם בסיסיות." קרא מידד.

במקביל מידד תקף את אנשי השב"כ על הפרת זכויות יהודים בחקירות, "ידוע שאנשי השב"כ שכחו את הכלל שכל אדם זכאי עד שיוכח אחרת, אבל הוא תקף גם לגבי ח"כ סמוטריץ. שאגב לא נכון שהוא שתק בחקירתו, זהו שקר, הוא דיבר והכחיש, לא הוגש נגדו כל כתב אישום והתיק נגדו ונגד חבריו נסגר".

"כנראה שבדמוקרטיה של יצחק אילן וחבריו בשב"כ ליהודים אסור להפגין ולמחות בישראל כנגד גירוש של אלפי אזרחים מביתם, וכל מפגין מיד מתמתג כמחבל יהודי, לצערנו עד היום זו הלוגיקה של בכירי השב"כ, וזכויות רבות של יהודים נרמסות בשל כך וחוקרים מרשים לעצמם לענות את אחיהם באופן אכזרי."

השארת תגובה