"הפקידים מנותקים" – להפריט את התחבורה הציבורית

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ויו"ר השדולה לשיפור השירות בתח"צ ח"כ אורי מקלב על דו"ח המבקר – יש להפריט את כל התחבורה הציבורית בארץ – הפקידים מנותקים, אינם נוסעים בתחבורה ציבורית ואינם חשים את חולשות המערכת

אוטובוס אגד בדרך לכותל
אוטובוס אגד בדרך לכותל
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

דו"ח זה אינו מפתיע כלל, בחלק מהנושאים המבקר אף המעיט בחומרתו, ישנו פער גדול בין התכנון והמחויבות לבין הביצוע בפועל, כאשר אנו רואים כי במבחן התוצאה אין ביטחון תחבורתי לנוסעים ובשעת אמת השירות לא אמין או לא ניתן כלל, זהו מצב שלא ניתן להמשיך איתו. נעשתה רפורמה ענקית איך היא אינה עולה על המדדים בהם נבחנת תחבורה ההיקפית והפנימית.

באין ספור דיונים, שאילתות הצעות לסדר והצעות חקיקה שיזמנו בכנסת האחרונה השתקף המצב בו הנוסעים עוברים סבל רב, נוסעים ממתינים שעות, יחס משפיל מצד הנהגים והפקחים, אוטובוסים שאינם תקינים ללא פיקוח. דו"ח זה מציג את שאמרנו, התחבורה הציבורית כיום בארץ אינה אמינה ואינה יעילה ובעיקר לא מהווה אלטרנטיבה – השירות לקוי היחס לנוסעים בעייתי, התנאים ושכר הנהגים הוא גורם מרכזי בכשל, ואין שום גורם הרתעה ופיקוח על כך.

המבנה הממשלתי במשרד אינו מתאים להיות גוף מבצע, אלא עליו להפוך לגוף מפקח, יש להפריט את כל תחום התחבורה הציבורית בארץ ולהוציאו לחברות וגופים חיצונים, זהו אינו תחום המתאים לפקידים – הם מנותקים, הם אינם נוסעים בתחבורה ציבורית ואינם חשים על בשרם את חולשות המערכת, התכנון טוב על הנייר אבל בפועל אין בו התאמות לצרכים אין בו גמישות ולכן המערכת קורסת במיוחד בשעות הלחץ. – הטעות המרכזית הינה לשים את הדגש על מערכות הסעה המוניות ולא על אוטובוסים שנותנים את השירות היומי לאזרחים.

לגבי הפרק אשר עוסק ביוזמת ועדת ועדת המדע והטכנולוגיה לפעילות הממשלה להפחתת השימוש בכלי רכב פרטיים באמצעות תמריצים כלכליים:_

זוהי דוגמא אחת לפתרון חדשני וטוב אשר עלינו לקדמו, אנו נקדם חקיקה פרטית בנושא שתביא למהפך תפיסתי ובמרכזה הפסקת התליית בעלות על רכב בכדי לקבל את תוספת אחזקת הרכב בשכר החודשי, ובנוסף מתן תמריצים שונים לשימוש בתחבורה ציבורית.

השארת תגובה